Високі заробітні плати у колишнього і нинішнього керівника "Укрзалізниці" не змогли подолати корупцію в цій державній монополії і зробити підприємство ефективним.
Про це йдеться в програмі "Особливий погляд" на 5 каналі.
Згідно з інформацією журналістів, зарплата нинішнього керівника держмонополії Євгена Кравцова становить понад 1 млн 200 тисяч гривень на місяць - це близько 40 тисяч євро.
Для порівняння, заробітна плата канцлера Німеччини Ангели Меркель становить 18 тисяч євро.
"Зокрема, канцлер Німеччини Ангела Меркель отримує 18 000 євро в місяць, а середня зарплата німця - 3,5 тисячі. Президент Франції отримував 15 000 євро, а пересічний француз трохи менше чотирьох тисяч", - повідомляють журналісти.
За словами авторів програми, експеримент з високими зарплатами провалився.
"Мільйонні зарплати не допомогли подолати корупцію. Зате хабарі нікуди не поділися. А на саму роботу залізниці все більше нарікань. Критикує монополіста як профільний міністр, так і бізнес", повідомляють автори розслідування.
Так, за словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, нездатність "УЗ" перевезти вантажі, робить з монополіста тромб економіки.
"З тривожних речей, які мене дійсно хвилюють - це найгірші показники, які отримала УЗ за минулий рік. Це об'єктивно відображає той стан" реформи ", яка була ... Ми фактично перетворюємо УЗ в тромб економіки", - заявив міністр.
За словами експертів, одним з моментів для корупції в "УЗ" є розподіл вагонів між заявниками. Вантажовідправники відзначили дискримінаційний підхід в даному питанні.
"Середні, малі підприємства, які ми відстежуємо, забезпечуються з місяця в місяць, з року в рік - мають близько 95-100% (задоволення заявок на вагони. - Ред.) і відбувається це не безкоштовно. Відбувається це відомо за плату. Додаткові плати - це приблизно, за загальними оцінками, півмільярда гривень на рік нелегального збагачення для всіх структур УЗ", - заявив президент об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
Раніше інформаційний портал "Знай.ua" писав про те, скільки заробляють на УЗ тіньові монополісти залізничної галузі брати Дубневичі.