Представлений Укрзалізницею фінансовий план на 2021 рік враховує першочергові потреби ринку залізничних вантажних перевезень. Такого висновку дійшли представники великих вантажовідправників під час круглого столу, присвяченого поліпшенню взаємодії перевізника з клієнтами. Всі сторони висловили сподівання, що цей документ уже цьогоріч буде схвалений урядом.
Зокрема, бізнес вітає плани товариства наступного року збільшити доходи без перегляду тарифів, а переважно за рахунок розширення вантажної бази, збільшення завантаження власного вагонного парку та прискорення реалізації накопиченого металобрухту, а також проінвестувати у свою модернізацію рекордні понад 27 млрд грн. Більше 70 % зазначених коштів буде спрямовано саме на оновлення рухомого складу та інфраструктури. Для вдосконалення вантажної роботи Укрзалізниця планує на власних заводах виготовити 3 тис. нових та модернізувати понад 5,4 тис. вантажних вагонів. Також буде модернізовано 157 локомотивів, здійснено реконструкцію близько 400 км залізничної колії, а також за рахунок коштів державного бюджету буде замовлено 100 пасажирських вагонів.
Вантажовідправники висловили впевненість у тому, що зазначені заходи мають поліпшити технічний стан Укрзалізниці, а це позитивно позначиться на обсягах вантажів та загальній діловій активності.
Крім того, клієнти Укрзалізниці підтримали розділення компанії на бізнес-вертикалі за видами діяльності в якості першого і ключового етапу реформування Укрзалізниці. Але всі учасники перевізного процесу свідомі того, що, крім ініціативи Укрзалізниці з розділення на бізнес-сегменти, повинно бути створене законодавче підґрунтя для загального функціонування залізничного транспорту. Саме тому всі сторони виступають за якнайшвидше прийняття Закону України «Про залізничний транспорт України» та усунення правових колізій і нонсенсів, коли Укрзалізниця сплачує податок на землю під коліями, чого немає майже в жодній країні ЄС, та акциз на паливо, який спрямовується на будівництво автомобільних шляхів, а не на розвиток залізничної інфраструктури.
Нова команда Укрзалізниці продемонструвала готовність до конструктивного діалогу та вже робить кроки для побудови дієвої бізнес-моделі, яка дозволить розробити та впровадити низку заходів для збільшення обсягу залізничних вантажоперевезень, підвищення рівня сервісу та задоволення інтересів усіх сторін перевізного процесу.
Пенсіонерів змусять повернути частину виплат державі
Мобілізацію в Україні посилять: ТЦК змусять працювати ефективніше
Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Нагадаємо, що за словами голови правління компанії Володимира Жмака, Укрзалізниця має намір до кінця цього року досягти щодобового навантаження у мільйон тонн.