Володимир Зеленський, президент України, підписав у липні указ про те, щоб поліпшити якість доріг в країні. Цей указ передбачає те, що замовники будуть за допомогою конкурсів шукати незалежного інженера-консультанта в галузі дорожнього будівництва (FIDIC). Це повинні робити на етапі закупівель, проведення робіт, гарантійного обслуговування і ремонту автомобільних доріг.
В Україні вже існує організація "Дорожній контроль якості". Яна Щигурова, представниця організації FIDIC в Україні, розповіла, в чому буде полягати роль незалежних інженерів-консультантів від їх компанії, повідомляє видання "Сьогодні".
"Дорконтрольякості" мусить займатися моніторингом та інспекційними виїздами. У них не прописана функція технічного нагляду за будівництвом. Це роблять інженери технічного нагляду – це можуть бути фізособи-підприємці (ФОП), юридичні компанії, але не державна структура. Але 2017-го року вийшло положення "Укравтодору" і з’ясувалося, що під час виконання інспекторського контролю і моніторингу "Дорконстрольякості" укладає прямі договори з замовниками та здійснює технічний контроль. Отже, вони самі ведуть технагляд, і самі себе перевіряють на предмет якісного ведення технагляду", - пояснює Щигурова.
Вона відзначає, що в Угоді про закупівлі ЄС конкретно вказано, що інженерні послуги повинні здійснюватися організаціями, які не знаходяться у власності держави, на конкурсній основі. Цій вимозі відповідає і законодавство України. Однак, за словами Щигурової, немає сенсу ліквідувати "Дорконтрольякості":
У вас є 7 днів - і без виправдань: ТЦК нагадали, що обов'язково треба зробити тим, у кого є відстрочка чи бронь
"Пакувати" будуть не тільки ТЦК: експерт розповів, як можуть змінити мобілізацію у 2026 році
Ухилятися стане неможливо: мобілізація вийде на новий рівень
ПФУ ходитиме з перевірками по домівках: за що можуть скасувати субсидію
"Вивести з-під ведення"Укравтодору" і передати Міністерству інфраструктури. Тому що інспекторська служба потрібна. Держава як замовник має моніторити ситуацію, дана функція прописана в законі. Єдине, його треба виконувати. Сам закон гідний".
Вона уточнює, що допомогти здійснити це може Зеленський:
"Думаю, він зобов'язаний все змінити. Не всі чиновники хочуть виконувати цей указ. FIDIC згадується в дужках, тобто йдеться не про запровадження платформ федерації. Тут, напевно, зазначено взяти за основу модель системи FIDIC, більше того, цій системі довіряють все великі інвестори. Міжнародні фінансові організації довіряють саме цій системі – вона захищає їхні гроші, замовник отримує хороший об'єкт, всі задоволені. Нашій державі теж треба навчитися працювати в плюс, а не мінус. Цей указ правильний, тому що діючу систему треба міняти. У нас великі проблеми з виконавцями, які мусять виконати указ – у когось не вистачає знань, хтось вже підсів на голку монополій. І якщо запитати українські компанії, які працювали з міжнародного контракту як підрядники, як субпідрядники – всі скажуть, що пза FIDIC працювати дуже комфортно".
Нагадаємо, раніше недобудований Шулявський міст, "примарне" метро на Троєщину і несподівана зима: головні промахи Кличко на посту мера Києва.
Також Знай.uа писав, що у Києві ввели е-талони на паркування: як це працює.
Ще Портал Знай.uа повідомляв, що нардепи засудили нездатність влади Києва: долю мосту Патона будуть вирішувати на рівні Кабміну.