Питання, як правильно мити автомобіль взимку, актуальне і для тих водіїв, хто робить це сам, і для постійних клієнтів автомийок. Є один нюанс цього процесу, який стосується всіх: з необережності можна назавжди зіпсувати лакофарбове покриття машини. І найгірше, що стане це зрозуміло не відразу.
Як неправильно або як правильно мити автомобіль взимку – це перш за все означає, чи вдасться вам чи ні вберегти кузов від різкого температурного перепаду. Тут важливе значення має те, наскільки великою буде різниця між температурами кузова і води, якою обдадуть автомобіль в першу хвилину мийки.
Небезпека особливо велика в морозні зимові дні, коли автомобіль заїжджає на мийку серйозно промороженим.
Це вам не лазня
Контрастний душ може викликати появу мікротріщин на лакофарбовому покритті. Спочатку вони не будуть помітні, але з часом мікротріщини перестають бути "мікро-" і розвиваються в реальні ушкодження. У них проникає вода, взимку утворюється лід, що розриває лак і шар базової фарби. Це приводить до подальшого руйнування ЛКП, а там до корозії металу недалеко.
Гороскоп на 14 грудня: як використати суботу на повну котушку
Важливі зміни у субсидіях на 2025 рік
Увага для всіх, хто має газові плити: Газмережі терміново звернулися до українців через холоди
В ТЦК поставили крапку у питанні мобілізації 50-річних чоловіків: "Є директива..."
На щастя, на автомийках знайомі з такою небезпекою, тому, по-перше, не застосовують гарячу воду, а по-друге, в особливо холодні дні дають машині пару хвилин прогрітися після її заїзду в бокс.
А ось в домашніх умовах ризик пошкодити машину при митті вже більший: самі власники в пориві любові до своєї "ластівки" (і піклуючись про комфорт для своїх рук) часто обдають кузов "теплою водичкою", яка насправді виявляється на 30 – 35 градусів гарячішою за автомобіль.
Інші небезпеки
Небезпека температурних контрастів – не єдиний прояв підступності зимової мийки.
Почнемо з найменш шкідливого фактора – забруднення. Взимку бруд на кузові особливо "злий": в ньому багато великих абразивних частинок, є сіль і лід. Тому бажано якомога ретельніше змивати з кузова все забруднення до того, як приступати до мийки з мочалкою. Інакше на лаку після кожної зимової мийки залишатиметься нова серія неприємних потертостей.
І саме через "солоність" забруднень краще частіше мити машину, якщо температура тримається близько від нуля – як відомо, корозійні процеси на кузові припиняються при морозі 7-8 градусів С і нижчому.
Справжня небезпека зимової мийки – це вода, яка залишається на кузові навіть після ретельного витирання. Щоб видалити вологу з дверних ручок, замків, щілин між дверима і деталями кузова, потрібно застосовувати стиснене повітря.
Після мийки і протирання кузова взимку необхідно видути воду з замків і щілин стисненим повітрям. Інакше волога замерзне і може на якийсь час вивести двері з ладу.
Простежте, щоб мийники зробили це, а також протерли ганчіркою дверні отвори і їх ущільнювачі. Інакше в морозний день ручки дверей "намертво" примерзнуть до своїх місць, а самі двері без ризику обірвати ущільнювачі можна буде відкрити тільки після відтаювання.
В ідеалі було б добре змащувати силіконовою змазкою (а за її відсутністю й звичайним милом) всі ущільнювачі після кожного миття. Якщо автомобіль має замки дверей або багажника у вигляді рухливих кнопок, після видування з них води бажано змащувати їх універсальним мастилом - щоб уникнути примерзання.
А щоб не так часто мити автомобіль взимку, його кузов можна навоскувати – це, крім іншого, захистить лак і фарбу від передчасного старіння. Тільки не плутайте захисне воскове покриття ( "твердий віск") з тим "гарячим воском", яким на автомийках зрошують свіжепомиту машини – це всього лише засіб полегшити працю мийників у витиранні кузова.
Як повідомляв портал "Знай.ua", минулого тижня в Україні ціни на бензин почали падати.