У відповідь на організацію оглядів Федеральною службою безпеки Росії цивільних суден, які прямують через Керченську протоку в порти Маріуполь і Бердянськ, українській стороні доцільно діяти в рамках національного законодавства та міжнародного морського права.
Про це сказав адмірал запасу Ігор Кабаненко, передає "Обозреватель".
Коментуючи інформацію Держприкордонслужби України, він заявив: "Слід вибудувати державну морську політику і військово-морську стратегію, чітко ідентифікуючи способи просування і захисту морських інтересів держави. Це серйозна робота для РНБО України, міністерств і відомств, яка повинна була бути виконаною вчора або навіть позавчора". У той же час він констатував: "Загалом те, що зараз відбувається у виключній морській економічній зоні України, в наших акваторіях - наслідок розвитку різнопланових загроз на морі. На жаль, криза на морі продовжує розвиватися".
Адмірал уточнив: "Україні необхідно адекватно застосовувати наявний інструментарій невійськового стримування на водних акваторіях. Наприклад, російські судновласники продовжують користуватися внутрішніми судноплавними шляхами України".
В якості військового стримування він вважає за необхідне "організувати патрульну діяльність в морі" і що патрульні катери класу Island могли посилити зазначені можливості ВМС України. Однак, "вони досі не доставлені з США в Україну".
Гороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти
Кабаненко додав, що військовим морякам і морським частинам Держприкордонслужби "слід готуватися до різних негативних сценаріїв аж до блокади проходу суден Керченською протокою в Маріуполь і Бердянськ". Необхідно відпрацьовувати заходи конвойної служби, що передбачають супровід цивільних судів військовими кораблями, вважає адмірал: "Військові конвої можуть і не знадобитися, разом з тим в певних умовах це може стати єдиним способом забезпечити безпеку морських комунікацій на стику двох морів". За його словами, в такому випадку "будь-які заходи по затриманню або огляду суден конвою будуть кваліфікуватися як напад на військовий конвой, тобто акт агресії, з відповідними правами та обов'язками військових кораблів для її відбиття".
Адмірал переконаний: вирішення питань можливе лише при чіткому дотриманні міжнародного законодавства і притягнення винних в його порушенні до відповідальності через "міжнародні судові інстанції, суд ООН" з одночасним нарощуємо України свого "оборонного потенціалу на морі".
Чи обвалить ціни Керченський міст?