Федоричев Олексій Михайлович - один з найвідоміших бізнесменів, інвесторів і підприємців. Дізнайтеся більше про його кар'єру і читайте, яким чином колишній спортсмен зумів стати одним з найвідоміших трейдерів.

Біографія

Народився Олексій Михайлович в Московській області в місті Красногорськ. Уже на початку своєї професійної діяльності отримав Угорське громадянство, а не набагато пізніше став резидентом Монако.

Сім'я

Дружина Федоричева відома і успішна фотомодель Уляна Цейтліна, в 90-х роках була однією з найвідоміших фотомоделей Playboy. Пара виховує сина.

Олексій Федоричев

Кар'єра і бізнес

Спочатку Олексій Федоричев хотів стати спортсменом. У 70-х роках він навіть грав хокей з м'ячем за команду "Зоркий". А пізніше за криворізький "Кривбас".

Уже в 1987 році майбутній бізнесмен їде з СРСР і далі його діяльність ніяк не пов'язана зі спортом. Він стає трейдером.

В середині 90-х він відкриває свою компанію, яка називається Fedcom і реєструється в Монако. Головною спеціалізацією цієї компанії був експорт сірки і добрив з колишніх радянських республік, включаючи Україну. Відзначимо, що тоді сільське господарство переживало не найкращі часи, багато заводів в Україні та Росії тоді закривалися через брак грошей.

Складнощі бізнесу в Україні

Як ми вже сказали, сільське господарство в Україні тоді переживало дуже погані часи і торгувати Олексію Федоричеву було дуже складно, але він зумів придумати прекрасний вихід.

Олексій Михайлович обговорив проблеми з заступником начальника Жовтневої залізниці, яка перевозила близько 20 мільйонів тон апатитового концентрату на заводи мінеральних добрив СРСР і це був головний обсяг вантажних перевезень. Залізничники були вкрай зацікавлені у відновленні цих самих перевезень.

Олексій Федоричев

Тобто їх інтереси повністю збігалися, тому вирішено було прокредитувати заводи. Ось тільки оплата проходила за перевезення апатитового концентрату шпалами або перекладним брусом.

Далі потрібно було налагодити всю систему виробництва добрив. Так як зробити його на одному заводі було неможливо була створена давальницька схема:

Федоричев поставляв на безліч заводів по всій Україні сировину, платив гроші за роботу і отримував вже готовий продукт - добрива. Відзначимо, що у виробництві було задіяно понад 5 заводів по всій Україні.

Саме завдяки такому підходу в Україні з'явилися перші добрива, які йшли на експорт.

Поставки в Україну також здійснювалися, але були набагато проблемний в силу того, що майже всі заводи потрібно було кредитувати на величезні суми грошей. Тоді з'явилася система бартеру.

Так здавалося, що все налагодилося і виробництво працює, але на ділі з'явилися нові проблеми. Перестали постачати апатитовий концентрат з Кіровського комбінату через конкуренцію з новим власником в Росії.

Але Федкомінвест ще за рік до цього почав дослідження з використання північноафриканських фосфоритів на підприємствах з виробництва фосфорних добрив. Отримати сертифікат було дуже непросто, але з часом все вдалося. Так в Україні почало з'являтися сировину з Марокко, Тунісу, Єгипту, Сирії. Виробництво знову почало свою роботу.

Одночасно з виробництвом мінеральних добрив на заводах, через Україну, Маріупольський морський торговельний порт, на експорт продавалася сірка виробництва «Астраханьгазпрома», до 2 мільйонів тонн на рік. Це, плата за провезення по залізниці, плата за стивідорні роботи, за заходження суден в порт - а значить, надходить потрібна Україні валюта.

Компанія Федоричева так само почала отримувати хороший досвід в логістиці і почала купувати морські судна, щоб контролювати весь процес виробництва і поставки товару.

Компанія Федкомінвест інвестувала в Україну сотні мільйонів доларів

Логічно, що чим більше етапів виробництва і транспортування сировини і вже готової продукції, тим більше робочих місць для людей і більше грошей залишається в самій країні. Тому Федоричев намагався контролювати весь цей процес.

Олексій Федоричев

Якщо порахувати, скільки грошей прийшло в Україну за час роботи ФЕДКОМІНВЕСТ, то виходить дуже значна сума:

  • Добрив на експорт було продано більше 11 мільйонів тонн, з них більше половини виробництва українських заводів.
  • Дуже важливий факт. Жодного підприємства не приватизовано! Як говорить Олексій Михайлович: «не міг я це робити, занадто довіряли мені директори заводів». А борги, звичайно, йому залишилися, може бути, коли-небудь віддадуть.
  • З 1994 року по 2008 експорт з України склав 32 мільйонів тон, з цього більше половини з портів України, тобто вони заробили більше 50 мільйонів доларів, за провезення по залізниці по території України було заплачено більше 80 мільйонів доларів США, за стивідорні роботи близько 60 мільйонів доларів США.
  • Весь обсяг проданих і доставлених товарів компанією «Федкомінвест» склав більше 75 мільйонів тонн.

Завдяки настільки успішному бізнесу Федкомінвест все ще працює на території України.

Згодом Олексій Михайлович почав співпрацювати з двома українськими бізнесменами, які за 20км від Одеси побудували термінал з перевалки мінеральних добрив на експорт. Звичайно Федоричев був зацікавлений в такому, як і Ставніцер Олексій Михайлович і Кутателадзе Олег Джунберовіч, які побудували термінал. Так в 1995 році Олексій Михайлович Федоричев увійшов в партнерство п'ятдесят на п'ятдесят в майбутньому терміналі "Трансінвестсервіс".

Сьогодні ТІС є групою з 5 терміналів: ТІС-Зерно, ТІС-Міндобрива, ТІС-Руда, ТІС-Вугілля, ТІС-Контейнерний термінал, а також інфраструктурна компанія «ТІС». Вантажообіг групи в рік до 27 мільйонів тонн - абсолютний лідер на Україні серед державних і приватних портів за обсягом вантажоперевалки.

 

На ТІС працює 4 тисячі чоловік, щорічно додатково залучається за договорами ще стільки ж.

До теперішнього часу було перероблено:

 

  • ТІС-Зерно - понад 56 мільйонів тонн зернових.
  • ТІС-Міндобрива - більше 35 мільйонів тонн добрив.
  • ТІС-Вугілля - більше 45 мільйонів тонн вугілля.
  • ТІС-Руда - більше 35 мільйонів тонн руди і окатишів.
  • ТІС-Контейнер - понад 8 мільйонів тонн вантажів.
  • ТІС-Інфраструктура обробили близько 3 мільйонів вагонів.
  • Всього з 1.01.1997-1.01.2017 рр. більше 195 000 000 тон.
  • Тільки за один 2016 рік «Трансінвестсервіс»:
  • Купив електроенергії на 51 400 000 гривен.
  • Сплатив залізниці 1 600 000 000 гривен.
  • Виплати податків всіх рівнів 1 002 792 000 гривен.
  • Портові збори склали 42 989 071 долар США.
  • А всього за ці роки портові збори склали понад 400 000 000 доларів США.

І дуже важливий і цікавий факт: за 20 років роботи Фонд оплати праці склав 175 400 000 доларів США

Фотографії

Олексій Федоричев

Олексій Федоричев