Американським психологам вдалося з'ясувати, що люди частіше обирають здорову їжу, коли поряд з нею стоїть шкідлива.
Відповідне дослідження було опубліковане в науковому журналі Psychological Science.
В ході експерименту 79 добровольців повинні були оцінити користь і смакові якості продуктів, а потім вибрати один з них. Перед початком експерименту половина учасників дізналася про користь здорового харчуванння, а іншій половині розповіли про смакові якості їжі. Далі учасникам запропонували як здорову їжу (наприклад, тунець або грейпфрут), так і шкідливу (шоколадний батончик, печиво).
Спочатку випробовуваних попросили поставити кожному продукту оцінку від 1 до 5 за двома показниками: користь і смак. Після продукти перемішали між собою і показували в різних поєднаннях.
Пенсія зросте майже на 1000 грн: хто може сподіватися на підвищення
Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Вчені не тільки записали вибір героїв дослідження, а й зафіксували за допомогою айтрекера рух очей в сторону певних продуктів. У більшості випадків учасники вибирали з представлених продуктів той, що вважали смачніше.
Що найцікавіше, коли корисну їжу пропонували разом зі шкідливою (але смачною), то учасники дивилися на здорові продукти довше і вважали їх кращими на 30% частіше, ніж тоді, коли корисну їжу показували в оточенні інших корисних продуктів. Це поведінка не залежало від того, в якій групі учасники виявилися спочатку.
Дослідники зробили такий висновок - щоб змінити харчові звички людей, досить поєднувати корисну і шкідливу їжу: наприклад, розташувати на полиці зі снеки не тільки чіпси, але і нарізану моркву.
Нагадаємо, що картопляні чіпси, піца, морозиво і картопля фрі, входять у десятку найбільш "викликачих звикання" продуктів. Справа у високому вмісті цукру і низькому вмісту волокон, які є джерелом задоволення для нашого мозку. Тому іноді так складно зупинитися, доїдаючи другу упаковку чіпсів, пише Live Science.
Як повідомляв портал "Знай.uа" любителі фастфуду частіше за інших страждають від депресії.
Також "Знай.uа" писав, що американські вчені запропонували використовувати соціальні мережі для діагностики депресії.