Столичний бюджет втрачає чимало коштів через невмілу економічну політику теперішньої влади Києва. Про це "Знай" повідомив Олексій Кущ, фінансист, радник президента Асоціації українських банків.

"Київ — це одне з найбільших європейських міст, яке має дуже вигідне географічне розташування, промисловий і туристичний потенціал. Але неправильний підхід до господарювання зводить до нуля всі переваги нашої столиці", - каже експерт.

Він вважає, що за кілька років місто можна перетворити на повноцінний туристичний центр. Адже воно має давню історію і великі дніпровські пляжі.

"Але це можна зробити лише за двох умов. По-перше, підняти дохід міського бюджету й позбутися корупційних схем. По-друге, зробити місто привабливим для інвесторів. Тобто таким, куди б було вигідно й безпечно вкладати гроші. За останні роки жодна із цих умов, на жаль, виконана не була", - каже Олексій Кущ.

Читайте також В Україні розпочався опалювальний сезон

Популярні новини зараз

ТЦК збирає досьє на кожного: які дані вашої біографії знатимуть обов’язково

ПриватБанк зарахує на карти українців від 250 до 25 000 гривень: кому пощастить

Не 3,5 і навіть не 4 грн за кВт: українцям назвали "справедливий" тариф на світло

Доходи не потрібні, субсидію дадуть і так: українцям пояснили нюанс

Показати ще

За його словами, підняти дохід міста можна, якщо унормувати всі місцеві податки та викрити тіньові схеми, які перешкоджають роботі Фіскальної служби.

"Потрібно раз і назавжди вирішити питання із землею. Її у столиці мають багато людей, проте точних даних про власників немає. Мало хто платить податки за неї. Тому добре було влаштувати на деякий період земельну амністію. Вона б дозволила "засвітитися" багатьом власникам землі. А потім можна й податки знімати. Це б збільшило дохід потім у 100 разів", - каже експерт.

Оскільки місто Київ дуже велике, то стратегічне значення мають перевезення. Міський транспорт столиці не відповідає жодним європейським стандартам.

"А наші маршрутки вже стали героями анекдотів. Так мало того, 90% перевізників завдяки хабарям отримують роботу на певних маршрутах. Ліцензію також оформлюють за платежі в конвертах. У службі таксі теж працюють всі, хто хоче. Потрібно встановити стандарти до перевізників і продавати ліцензію компаніям-перевізникам. Умови мають бути максимально прозорі. Також варто спростити кількість служб, які видаватимуть різні довідки й дозволи у сфері перевезень. Тоді зможемо залучити авіалоукостерів. Можливо, прийдеться поступитися їм якимось податком, але місто виграє від величезного потоку туристів, яких завдяки дешевим перевізникам тут стане у рази більше. Це означає — більший виторг в магазинах і більші податки до міського бюджету", - вважає Олексій Кущ.

Читайте також ЄБРР виділив Україні 100 млн євро на закупівлю міського транспорту

Також він вважає, що влада міста має посилити контроль за сплатою екологічного порядку.

"У Києві працюють десятки підприємств. Всі вони серйозно забруднюють атмосферу. А в структурі наповнення міського бюджету екологічний збір є наймізернішим. Це означає, що теперішня влада або від непрофесіоналізму не контролює процес сплати податків, або зумисне", - зазначає експерт.

Він вважає перспективним для наповнення бюджета міста будівництво нових доріг, створення об'їзних шляхів, нових автомагістралей та естакад.

"Це дозволить оптимізувати логістику бізнесу в місті. Як наслідок, це збільшить привабливість міста для підприємців. Також можна обкладати спеціальним збором фури за денний проїзд містом. Це світова практика".