Мережу інтернет підірвало відео, на якому зафіксовано, як працівники Державтоінспекції беруть хабарі з водіїв великогабаритного транспорту.

Саме відео відзняв та розмістив на своєму каналі Ютуб активіст Дмитро Кравчук. На відео продемонстровано, як водії самі дають "перевертням в погонах" гроші. Також на відео зафіксовано, як замість інспектора ДАІ до водія фури підійшов активіст – водій відразу вручив йому у руки документи з грішми. Дав хабара в розмірі 50 гривень.

"Не можете ви спокійно жити, аби не брати хабарі. Вам не соромно брати з водіїв гроші? Вони трудяться щодня, заробляють, а ви тільки паличками махаєте і збираєте з кожного водія", - звернувся активіст до інспектора, котрий просто потупив очі.

Читайте також: Перенавантажені фури штрафуватимуть на 10 тисяч гривень

"Знай" поспілкувався з одним із водіїв далекобійників та вияснив – за що водії платять інспекторам.

Популярні новини зараз

Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році

Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування

Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція

Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу

Показати ще

"Уся справа в тому, що вага однієї завантаженої фури не може перевищувати 40 тон. Такі правила встановив Кабмін у вересня минулого року. Такі норми Європейського союзу. Фури з такою масою їздять за загальним правилами дорожнього руху без спеціальних дозволів та додаткової платні", - розповів далекобійник, попрохавши не вказувати його ім'я та прізвища.

Насправді звичайний "Даф" чи "Ман" важить близько 20 тон.

"Тобто, по закону я маю право взяти ще 20 тонн вантажу. Але тоді фура буде заповнена тільки на третину. Власникам фірми та замовникам просто не вигідно. Бо замість однієї ходки потрібно робити три ходки – а це додаткові витрати, плюс недешевий бензин. Тому фура, зазвичай, грузиться максимально – і в більшості випадків її вага перевищує 40 тонн", - зізнається чоловік.

Інспектори ДАІ, котрі чергують на постах, у курсі такої ситуації, як і водії.

"Власники транспортних компанії та замовники спеціально дають далекобійникам гроші на хабарі на постах. Тому даємо гроші без лишніх розмов. Інакше інспектор має право викликати ДЕД, будуть переважувати фуру – а це додатковий час, до того ж, ще й штраф. Тому далекобійнику найкраще розрахуватися і їхати собі далі", - каже водій.

Читайте також: В Україні приберуть рекламу з автошляхів

На кожному з постів ДАІ є своя визначена сума. На трасі Київ-Одеса під Києвом інспектори беруть 100 гривень, під Уманню – 50 гривень, найбільше беруть на посту біля Одеси – 200 гривень.

"Зазвичай фури їдуть в Одеські порти. За добу в часи жнив, коли вивозять у порти врожай, за один блок пост може проїхати до 10 тисяч фур. Якщо з кожної на одному посту узяти по 200 гривень – вийде 2 мільйони гривень на день", - каже далекобійник.

За словами чоловіка, деякі водії встигли заприятелювати з інспекторами ДАІ.

"Вони непогані хлопці. Гроші беруть, але несуть їх до верховного керівництва. Наші водії розказують, що на деяких постах навіть веб-камери їх керівництво поставило та садить людей, які рахують скільки фур проїхало за добу", - каже чоловік.

Долекобійник зізнається, що у випадку перевантаження автомобіля здорово ризикує.

"Як щось важке везу – може й 70 тон бути. Під гору треба додати газу. Та й с згори небезпечно з таким вантажем їхати. Бо якщо лопне колесо чи ще щось станеться, при таких габаритах, мені просто не вижити в ДТП. Але не маю виходу. Ніякий замовник не погодиться, аби я замість однієї ходки робив 3", - коментує чоловік.