У столиці щодня працюють приблизно 400 мобільних кав'ярень. Заступник голови правління "Асоціації мобільних кав'ярень" Олексій Бусаєв вважає, що столична влада вирішила знищити у столиці малий бізнес. Почали з найдрібніших підприємців – МАФів та кавомобілів.

Чи справді кавомобілі незаконні?

- Законодавчо нам не потрібно дозвілу на його розміщення. Є розпорядження Кабміну щодо переліку дозвільної документації "Про здійснення господарської діяльності". Для кав'ярень там передбачений один дозвільний документ – "Висновок державної санітарної служби на діючий об'єкт торгівлі". Плюс до всього, у техпаспорті має бути прописано, що автомобіль переобладнано під кавомобіль, санітарний паспорт і санітарна книжка для продавця і сертифікати на продукцію. Це все.

Ми, власники кавомобілів, готові платити місту кошти. З 2012 року ми запропонували КМДА проект легалізації кав'ярень. Нас влаштує дозвіл за європейським принципом: приходиш у відділ торгівлі, платиш 1000 гривень на місяць, отримуєш ліцензію на торгівлю у Києві в не заборонених місцях. Я не кажу у відведених. Бо нам відведуть місця для торгівлі біля гаражів.

Як відреагували міська влада на ваші пропозиції?

Популярні новини зараз

Який стаж не зарахують до пенсії: роки роботи просто викинуть

Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень

Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати

Українців попередили про три місяці без пенсії: у кого будуть проблеми з ПФУ

Показати ще

- Пройшов 2013, 2014 роки, зараз уже йде 2015 рік – зрушень ніяких. Є проект рішення Київради щодо дрібно-роздрібної торгівельної мережі. Державна регуляторна служба його зарубала, бо сезонні торговці, МАФи та кавомобілі не належать до них. Потрібно вносити зміни на законодавчому рівні. У мера ідея – ми маємо працювати через благодійні внески. Як це так: купити собі право бізнесувати за благодійний внесок?

У чому суть конфлікту між власниками мобільних кав'ярень та міською владою?

- Поки це все не врегульовано, ми нікому не платимо. А отже, стали незручними. Спочатку нас розганяла самооборона. Часто це нормальні й адекватні люди, які підійшли, подивилися всі документи і попрощалися. Всі кажуть: питань нема. Міліція теж визнала: ми працюємо за законом.

У соціальних мережах широко обговорювали інцидент з Печерською самообороною. Під час нього власника кавомобіля побили.

- Вони вимагали від нас по 1500 гривень з кожного кавомобіля. Але ми принципово не платимо, бо не розуміємо, за що і кому мусимо платити. Я гадаю, що коли відбувся інцидент на Печерську, у міліції дали команду провести жорстку перевірку, по можливості писати протоколи, автомобілі вилучати на штрафмайданчик. Це зараз і відбувається.

Як пояснюють свої дії міліціонери?

- Приходять міліціонери і кажуть: "У нас команда генерала – забрати". Хоча у нас всі папери є, але все одно забирають.

Хто зацікавлений у тому, аби відібрати бізнес у власників мобільних кав'ярень?

- При Попові та Черновецькому чиновники в КМДА були чиновниками. Вони брали хабарі за підпис. Зараз у столичну мерію прийшов крупний бізнес, котрому не цікаво отримати один раз хабар. Це занадто дрібно для них. Великому бізнесу цікаво усе підгребти під себе.

Нас ставлять в такі умови, що працювати буде невигідно. Наприклад зроблять "Єдиного оператора мобільних кав'ярень" ,і у Київ будуть виїжджати 200 – 300 машин, які належать одній людині. А нам просто не дадуть дозволу на торгівлю. Міліція зараз виступає інструментом тиску на нас. В КМДА ціла група зацікавлена у нашому знищенні. На мою думку, це переважно заступники Кличка, великі бізнесмени.

Чи пробували представники малого бізнесу викликати столичну владу на діалог?

- Неодноразово були зустрічі власників МАФів і власників кавомобілів. Кличко говорить: "Зробимо". На ділі вони кажуть, що дають нам безкоштовно палатки для торгівлі у встановлених місцях. Але за кожну треба заплатити завдаток, 14 тисяч гривень. Ціна такого намету 3 тисячі. А з нас вимагають по 14. Максимум їх можна взяти 5. Де взяти 70 тисяч гривень лише на намети? А ще ж треба платити зарплатню, закуповувати товар.

Що плануєте далі робити?

- Біля кожної станції метро стоять продавці з дріб'язком. Як тільки вони починають збиратися – це означає, що зараз хтось прийде. Плюс знайомі ППСники попереджають, що зараз буде рейд. Ми працюємо легально, тому не зриваємося. Будемо створювати свої дружини самооборони з підприємців, які контролюватимуть, аби міліція діяла у рамках закону.

Що інкримінують вам правоохоронці?

- Торгівлю з рук та неправильне ведення господарської діяльності. Забираючи кавомобілі, пояснюють, що це наказ вищого керівництва. Ми через суд мусимо їх повертати. Співробітник міліції каже: машина проходить речовим доказом у кримінальному провадженні. Якщо до справи підключаються активісти чи журналісти, у міліції їм пояснюють: у них немає документів, вони працюють незаконно, порушують незрозуміло що.

У неділю підійшов до мене дільничний, склав протокол, в якому вказав, що я працюю без дозвільної документації. Ми прийшли у суд. Суддя питає у нього: ви знаєте, що є розпорядження Кабміну про заборону перевіряти підприємців протягом двох років? Він відповідає: а мені начальство наказало. Суддя запитує: а закон вам нащо? Зазвичай такі справи у суді просто закривають, бо вони незаконні.

Були випадки, коли у суді правоохоронці доводили свою правоту?

- Жодного! Єдине що нам інкримінують у суді – це те, що ми насмітили. Ми не проти, аби за цим фактом складали протокол. Будемо з'ясовувати, хто насмітив. Давайте біля кожного кавомобіля поставимо міліціонера, і хай штрафує людей, котрі смітять. Давайте вчити всіх не смітити.

Не секрет, що чимало кавомобілів обладнані газовими балонами.

- Нам намагалися інкримінувати і це. У нас є на руках відповідь "Держгірпромнагляду", у якій сказано: використання газового обладнання є можливим за умови дотримання певних умов техніки безпеки. Я спілкувався з транспортним прокурором Києва, пояснив йому ситуацію. Це не є забороненим. Аргументів ні у кого більше не знайшлося.