Завод запасних частин у Шполі Черкаської області знову належить державі, повідомляють у Генпрокуратурі. Його через суд забрали у російського власника "Метровагонмаш".
Прокуратура Черкаської області виявила порушення в оформленні власності на нього "Метрованмашем" 1996 року.
"У дев'яностих роках всі документи на право власності оформлювали поспіхом. Вони суперечать один одному. Наприклад, приміщення заводу та землі під ним - як стратегічний об'єкт - не могли бути приватизоване. Це суперечить статуту підприємства та нашому законодавству", - говорить "Знай" Олександр Задорожний, шполянський юрист та громадський активіст.
Матеріал за темою "Рошен" треба націоналізувати - експерт
Підприємство випускає деталі до потягів метрополітену, комплектуючі для важкої техніки та автомобільні причепи.
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня
"Рік тому серед працівників заводу ходила інформація, що деякі деталі, вироблені на цьому підприємстві, росіяни замовляють для оснащення "Буків", якими воюють проти нас. СБУ влаштувало перевірку. Ця інформація ніби-то не підтвердилася, проте правдивість цих чуток лишається й досі високою. Адже останні півроку приходили удвічі більші замовлення на деталі шестерень та пневмомеханізми широкого застосування у важкій техніці", - каже активіст.
80% деталей, вироблених на заводі, протягом останніх 20 років постачали до Росію, решту продавали в Україні.
"Таких заводів, як цей, по Україні сотні. Їх треба негайно повертати у державну власність, бо російська влада поки перемагає в економічній війні з нами. Вони дивляться на два кроки вперед. З одного боку, тиснуть на українські підприємства в Росії – забирають їх, дискредитують українських власників в очах міжнародної спільноти. З іншого - готуються до диверсій на своїх філіях в Україні", - додає він.
Та багато тут вже не зароблять, каже експерт.
"Наприклад, Львівський автобусний завод у 2000-х був викуплений російським ПАЗом. Як тільки росіяни розпочали проти нас війну, російські власники заводу відправили наших працівників у відпустки, розпродали найдорожче обладнання і нічого там тепер не випускають. У міський і державний бюджет не йдуть податки. Населення лишилося без роботи. А головне - ми втратили свого національного виробника автобусів із традиціями та ім'ям", - каже Олег Задорожний.
Така сама доля могла очікувати й на шполянське підприємство за півроку-рік.
Нагадаємо, Шполянський завод запасних частин працює 1967 року як філія Митищенського вагонобудівного заводу, розташованого в Росії.