З кожним роком у нашому побуті з'являються нові речі, слова та потреби. Ще десять років тому ніхто й не підозрював, що планшети, соцмережі й флешки стануть одними з атрибутів життя, що ділові конференції проводитимуть через відео-зв'язок, а міста поступово наповнюватимуться електромобілями.

Не є винятком і ринок праці. Він також змінюється й трансформується під нові реалії і технології. Тепер, щоб влаштуватися на бажану посаду, замало написати резюме без помилок і не запізнитися на співбесіду. Потрібно зуміти вдало "продати" себе роботодавцю. Для цього слід врахувати вимоги сучасного ринку праці та створити власний діловий імідж.

Що хоче покупець?

Мало не всі сфери зайнятості в Україні постраждали через фінансову кризу. Найбільші банки зазнали за рік 1,2 млрд. грн. збитків, торгові мережі – понад 500 млн. грн. Тому не дивно, що роботодавці при наборі персоналу орієнтуються виключно на результат. А вимоги "перебувати на роботі до 18 години", "не запізнюватися" та "дотримуватися дрес-коду" відходять на задній план. Рекрутери та керівники підрозділів, перш за все, мають побачити у шукачеві роботи професіонала із високою працездатністю, стресостійкістю і помірними запитами щодо зарплати.

Читайте також 5 шкідливих звичок, які збільшують витрати на 25%

Популярні новини зараз

Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування

Терміново біжіть до супермаркету, поки не почалися тривалі відключення світла: що потрібно купити кожному українцеві

Гороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей

Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте

Показати ще

Коли починати торгівлю?

Пошук омріяної роботи не слід починати із розміщення резюме на сайтах працевлаштування і відправляти його в компанії із відкритими вакансіями. Такі імпульсивні дії можуть лише віддалити від бажаної роботи. Продаж себе як професіонала має бути стратегією. Не завадить частково перейняти досвід у продажників і виробників дорогих товарів. Важко собі уявити, що менеджер із продажу "Мерседес-Бенц" спамить на електронні скриньки автолюбителів, ходить вагонами метро із табличкою "Купіть машину". Так, зазвичай, продають дешеві речі. А перед реалізацією дорогих – замовляють рекламу, потім товар рекомендують експерти, посилаючись на високі результати, і вже пізніше його дають у продаж. При цьому виняткові опції цих речей пропонують за окрему плату.

Чим торгуємо?

76% працедавців перед прийняттям на роботу фахівця перевіряють його профіль у соцмережах, помітили спеціалісти кадрового порталу HeadHunter. Якщо сторінка одного з потенційних кандидатів щонайменше викликає неприязнь, то вибір рекрутерів випаде на користь іншої людини. Крім того, вибирати є з кого - зараз на одне робоче місце припадає чотири претенденти. Серед топ-менеджерів конкуренція ще більша – 34 особи.

Бажано прибрати зі своїх сторінок у соцмережах інформацію про політичні, ідеологічні погляди та смаки. А також - відверті світлини та ті, за якими легко визначити матеріальний статус власника сторінки.

Профіль краще наповнити інформацією про професійний інтерес до своєї сфери роботи.

Не завадить завести блог, канал на youtube й зареєструватися на LinkedIn.

На блозі викладають міркування у своїй фаховій галузі, публікують портфоліо. Особливо це корисно для дизайнерів, програмістів, журналістів, юристів і лікарів. На youtube розміщують поради або відео на професійну тематику. Платформою для публікації портфоліо може бути і безкоштовний сайт. Його можна заповнити за 2-3 годин. LinkedIn – це спільнота професіоналів.

Соцмережі можна використовувати як базу для поширення інформації зі свого блогу, сайту чи youtube-каналу.

При публікаціях бажано робити акцент на досягнутих результатах. Наприклад, "Сьогодні закінчив переклад двадцятого американського фільму" або "Із 312 своїх дизайнерських проектів сьогодні зайнявся найцікавішим" тощо. Це не має виглядати рекламно та нав'язливо.

На своєму місці роботи варто взяти рекомендаційного листа, у якому б наголошувалося на високому професіоналізмі й безконфліктності.

Як зробити правильну пропозицію?

У резюме акцентують увагу не на обов'язках, а на результатах роботи. Наприклад, не "одним з обов'язків було відкриття роздрібних магазинів одягу", а "за рік роботи відкрив 20 роздрібних магазинів одягу, кожен з них у місяць приносив 50 тисяч гривень".

Не потрібно робити універсальне резюме і відправляти його скрізь, де є подібні вакансії. Для кожної вакансії має бути окреме резюме. Бажано також разом із ним відправляти мотиваційний лист, у якому вказувати, чому є бажання потрапити саме в цю компанію. Універсальні резюме одразу на три посади менеджери із підбору персоналу навіть не дивляться.

Краще не вживати шаблонних фраз, професійного жаргону та не надто детально описувати обов'язки на попередніх місцях роботи.

Пошук роботи – це теж робота

Після того, як представники якоїсь із компаній запросять на співбесіду, бажано вивчити історію цієї фірми, її профіль та відгуки з інтернету. На співбесіді нерідко запитують про історію фірми, її особливості й значення логотипу.

Якщо надійде більше трьох-чотирьох запрошень на співбесіди, на основній роботі бажано взяти вихідний. Це допоможе поводитися більш вільно. Йдучи на інтерв'ю, не варто хвилюватися. Роботодавця потрібно сприймати як партнера, а не керівника чи людину, що кардинально змінить життя. Інакше людина, що проводить співбесіду, зрозуміє, що може диктувати свої умови.

На співбесіді ведуть діловий стиль розмови, оперують цифрами, що свідчать про результати на попередній роботі. Не варто намагатися сподобатися людині, яка проводить співбесіду, жартувати чи погоджуватися із її твердженнями. Така поведінка говорить про несамодостатність фахівця й може бути ознакою надмірної лояльності людини.

Потрібно самому ставити питання про інвесторів компанії, зарплату, умови роботи та дрес-код. Якщо щось не влаштовує, можна запропонувати свій вихід із ситуації.

Про попередніх роботодавців не потрібно говорити погано. Краще мотивувати перехід бажанням фінансового чи кар'єрного зростання.

Якщо не виходить потрапити на співбесіду чи не вдається прийти вчасно, бажано повідомити про запізнення. За даними порталу працевлаштування jobs.ua, так роблять лише 7% шукачів роботи. Така ввічливість позитивно впливає на їхній імідж при працевлаштуванні.

Оголошуємо вартість

Оскільки більшість роботодавців внаслідок фінансової кризи переживають не кращі часи, то вони делікатно підходять до питання оплати праці. На питання про розмір зарплати часто відповідають: "за результатом співбесіди", "бюджет ще не встановлений", "поки така, далі видно буде" тощо. У такій ситуації не має бути невизначеності. У крайньому разі варто самому озвучити вартість своїх послуг.

При цьому свою вартість зазвичай називають на 20-25% вищу за ринкову. При цьому величину цієї суми варто обґрунтувати чіткими даними щодо витраченого часу на роботу, витрат на бензин на поїздки в офіс, вартості середньостатистичного замовлення. При цьому бути готовим показати прайс на ці послуги інших компаній.

Як аргумент підвищеної зарплати за свої послуги можна навести шляхи недобросовісного виконання колегами, що погодяться працювати дешевше. Якщо роботодавець не погоджуватиметься на підвищення, варто йому запропонувати скоротити робочий день у п'ятницю чи виконувати нерегулярні обов'язки за окрему платню.

Якщо за результатами співбесіди на роботу не візьмуть, не завадить відправити в цю установу лист-подяку за співбесіду та висловити у ньому надію на майбутню співпрацю. Не варто нехтувати такою чемністю. Адже земля кругла й часто можна потрапити на співбесіду повторно, але вийти з неї із іншим результатом.