Справжня монетизація пільг повинна позитивно вплинути на економічний стан держави та на рівень життя пільговиків, вважають у консалтинговій компанії AFS.
"Справа в тому, що пільги у тому вигляді, в якому ми їх зараз маємо, — це радянська модель. В тій державі вона була виправдана, бо всі підприємства були державними, облік коштів, послуг ресурсів, які споживало населення, був дуже на низькому рівні. Останні 20 років ситуація у нас зовсім інша. Основною проблемою є те, що держава дає пільги за документами, а приватні компанії їх відмовляються забезпечувати, бо не мають відшкодувань із державного бюджету. Яскравим прикладом є підприємства-перевізники. Ефекту від таких пільг немає", - пояснює порталу "Знай" аналітик Володимир Марченко.
За його словами, система пільг є несправедливою до населення сіл і невеликих міст.
"Наприклад, учасники бойових дій в Афганістані мають величезні пільги на комунальні послуги, право безкоштовно їздити всіма видами транспорту. Житель Києва чи Харкова може такі привілеї використовувати сповна, а ось мешканець села — ні. Там не потрібно платити комуналку, немає метро, трамваїв і тролейбусів. Тому правильно було б монетизувати пільги", - пояснює спеціаліст.
Читайте також Як дурять продавців речей у інтернеті
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків
Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
Вчора прем'єр-міністр України Володимир Гройсман заявив, що до кінця року більшість пільг монетезують.
"Дивлячись на зовнішні борги України, погане наповнення бюджету та проблеми в державі, думаю, це буде псевдомонетизація. Аби зекономити державні гроші, влада просто забере більшість пільг. Монетизує їх лише пенсіонерам, інвалідам і матерям-одиначкам. Інакше бути не може. Адже за великим рахунком, замість пільг кожній людині повинна бути доплата понад 1,5 тисяч гривень. Пільговиків у нас більше 5 мільйонів. У держави немає таких ресурсів", - каже Володимир Марченко.
На його думку, в першу чергу, скасують пільги на проїзд у транспорті й безкоштовну страховку на авто.
Нагадаємо, вперше про необхідність переведення пільг у грошові компенсації заговорили 1996 року. З того часу Комітети Верховної ради склали більше 10 законопроектів, які передбачають монетизацію пільг. Однакз кожним роком до переліку пільговиків додавали ще 2-3 категорії населення.