У неділю, 5 травня, в московському аеропорту Шереметьєво внаслідок невдалої посадки загорівся літак Sukhoi Superjet 100. В результаті катастрофи загинула 41 людина, ще 10 знаходяться в лікарні. У російських ЗМІ опублікована повна розшифровка переговорів екіпажу згорілого судна і диспетчерів Шереметьєво:
КВС: Шереметьєво. Вишка. Аерофлот 1492. Як чуєте?
КВС: Шереметьєво. Вишка. Аерофлот 1492.
Диспетчер: Говоріть
КВС: Pan-Pan, Pan-Pan, Pan-Pan! Робоче гніздо. Аерофлот 1492. Москва підхід. Москва підхід. Просимо повернення. 1492 втрата радіозв'язку і літак горить у блискавці.
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Гороскоп на 21 листопада для всіх знаків Зодіаку: час покінчити з мотлохом у голові та справах настав
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Диспетчер: Аерофлот 1492. ІЮ Снижайтесь. Ешелон 80
КВС: Знижаусь 80 Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 2319 вліво курс 060
КВС: Алло 1492 курс 057 знижуємося 80
Диспетчер: Аерофлот 1492 підтверджую. Знижуйтесь ешелон 80 і зберігайте.
КВС: Знижуємося і зберігаємо ешелон 80. Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 1492, є можливість по загальному каналу зв'язку працювати?
Диспетчер: Аерофлот 1492 знижуйтесь ешелон 70
КВС: Аерофлот 1492. Москва підхід
КВС: Аерофлот 1492 70 знижуємося.
КВС: Аерофлот 20345 на поточному курсі.
Диспетчер: Дозволяю.
Диспетчер: Аерофлот 1492 знижуйтесь ешелон 60. Працює сектор Шереметьєво коло.
КВС: Знижуємося 60 Шереметьєво коло. Аерофлот 1492
КВС: Шереметьєво коло. Аерофлот 1492
КВС: Аерофлот 1492. Ешелон 60
Диспетчер: Аерофлот 1492. Ешелон 60, здрастуйте! Справа курс 140 знижуйтесь. 900 метрів до лінії КФС. 989204 вліво в роботі.
КВС: 900 праворуч 140 КФС 989204 Алло. Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 1492. Справа курс 160. Якась допомога потрібна буде?
КВС: Праворуч 160. Ні, поки що все нормально. Штатно. Аерофлот 1492.
Диспетчер: Тільки проблеми зі зв'язком, вас правильно зрозумів?
КВС: Зв'язок і втрата автоматичного керування літаком.
Диспетчер: Вас зрозумів.
КВС: Аерофлот 1492. Справа курс 180. Зниження через 600 метрів.
Диспетчер: Аерофлот 1492 на курсі 190. Захід біля стінки, смуга 24. Зниження дозволив.
Диспетчер: 190 Захід дозволили. Аерофлот 1492.
Диспетчер: Аерофлот 1492, продовжуйте вправо курс, підходите до точки eko 39
КВС: Аерофлот 1492, прошу орбіту. Ми не готові до заходу
Диспетчер: Аерофлот 1492, вас зрозумів. Курс 350 візьміть вправо
КВС: Курс 350 вправо, Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 1492, через скільки будете готові до заходу?
Диспетчер: Аерофлот 1492, вправо курс 090, підкажіть, коли будете готові до заходу?
Диспетчер: Аерофлот 1492, підкажете, як будете готові до заходу? Не чутно Вас було
КВС: Підкажемо, Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 1492, вправо курс 110, якщо необхідно, то можемо вам під лінію захід зробити
Диспетчер: Аерофлот 1492, вправо курс 170
КВС: вправо 170, Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 1492, готові до заходу?
КВС: Так
Диспетчер: Аерофлот 1492, для інформації, від торця Азимут 63, видалення 26.
КВС: прийняли, Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 1492, якщо плануєте заходити курсовою, то необхідно взяти вліво градусів 20
КВС: Візьму
Диспетчер: Аерофлот 1492, як будете заходити? Візуально або за ІЛС (ILS)?
КВС: Захід по ІЛС, Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 1492, Вас зрозумів, захід ILS 24 ліва, вам дозволив, азимут 62, видалення 20 з торця
КВС: Зрозумів
Диспетчер: Аерофлот 1492, азимут 63, видалення від торця 14, працює Шереметьєво вишка 131,5
КВС: Аерофлот 1492, необхідна допомога
Диспетчер: Аерофлот 1492, Шереметьєво вишка, продовжуйте захід, слухаю ПУ 24 ліва
КВС: Шереметьєво вишка, Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 1492, Шереметьєво вишка, продовжуйте захід, ПУ 24 ліва
КВС: продовжуємо захід 24 ліва, Аерофлот 1492
Диспетчер: Аерофлот 1492, вітер у землі 160 градусів, 7 пориви 10 метрів в секунду, ВП24 ліва, посадку дозволяю
Диспетчер: Аерофлот 1492, ВП24 ліва, посадку дозволяю
КВС: Вас прийняв, ВП24 ліва
Диспетчер: Аварійні служби на смуги
Переговори аварійних служб Шереметьєво:
— Півхвилини... Напрямок 12,5. На курсі. Заходить на 11. Відмова зв'язку, відмова автоматичної системи управління літаком. Заходить на посадку в штатному режимі, тривогу я оголосив.
— Дайте відповідь на аварійній частоті, Аерофлот 1492!
— Аерофлот 1492! Чую вас, готовий до посадки.
— Все, давайте йому посадку. Праворуч, щоб він йшов, у нього стоянка там.
— Після посадки запитайте у нього на аварійній частоті, чи готовий він рулити самостійно.
— Ось аварійний сідає, проходить ворота ЗПС, ось на пробігу уточни у нього, чи зможе він керувати самостійно…
— Дивись! Ой, ***……
— Пожежна машина дозволяємо виїзд на смугу 24 до аварійного борту
— Виїжджаю
— Пожежна машина вишка, не зрозумів, повтори
— Перекрийте під'їзд до літака, щоб без запиту пожежні автомобілі йшли
— Дозволяю з шостого без запиту, перетин 24
— Аварія літак горить на ЗПС на зльоті
— Правильно, підтверджую
— Іду до місця, спостерігаю, сильний дим чорний і язики полум'я, як мене зрозуміли, прийом. Викликайте додаткові сили гарнізону та швидку допомогу
— Прийняли, викликаємо
— Доповісте обстановку, що сталося?
— Ми на місці
— Сили прибутку, працюють 3-я стріла і 10-а стріла, і з першого старту подано
— Прибули до місця, подані лафетні стволи
— Прибули до місця, пасажирів не спостерігаю, обстановку не можу поки що сказати людям
— По людям 73 пасажири
— Вони на місці, ні?
— Відповідайте
— У двох словах, що там, на місці події?
— Вам потрібні додаткові розрахунки з міста?
— Не зрозумів, потрібні додаткові розрахунки з міста?
— Лікарі пішли допомагати
— Всі розрахунки, у нас на аеродромі рух зупинено, так що прибій до збору за найкоротшим маршрутом
— Всі сили викликані
— Зрозумів
— Ви скажіть, що там з екіпажем є якась зв'язок, візуально вони є?
— На місці рятувальники продовжують ще евакуювати пасажирів
— Екіпаж на вулиці стоїть
— Ще раз. З екіпажу є хто-небудь з вами на місці події?
— Дві людини, бортпровідники
— Інформацію у бортпровідників уточніть, там евакуювали всіх пасажирів?
— Зараз, одну секунду
— Уточніть у бортпровідників, хтось є там із адекватних, може, підкажуть, всіх пасажирів евакуювали?
— Зараз спробуємо
— А екіпаж, командир, другий пілот?
— Екіпаж, командир, другий пілот є?
— Другий командир розмовляв з ними, приблизно половина пасажирів встигли вийти, решта не знаю
— Частина пасажирів евакуювалася, але поки що точну цифру сказати не можу, екіпаж евакуювався через кватирку, дві бортпровідниці теж евакуювалися
— За телеграмою на борту — 73 пасажири
— Покажіть там списки потерпілих, які не постраждали, складайте там, всього на борту було 73 пасажири і екіпаж 2 + 3
— 76 пасажирів, екіпаж 3+2
— За інформацією від Аерофлоту на борту 76 пасажирів, 76, екіпаж 3+2
— Ну, дивіться, ви складайте списки постраждалих — не постраждалих, щоб нам розуміти… пожежа згашена? Складайте списки точно
— Уточнена інформація. 73 пасажири на борту, 73, екіпаж 3+2
— Один загиблий
— Бригада медицини катастроф прибула
— Просто на перший погляд дайте інформацію за потерпілими та не потерпілими?
— Постраждалі є, ви їх бачите?
— А скільки вийшло, ви їх по головах перерахуйте
— У нас частина пасажирів десь на пероні, потрібно рятувати…вони всі розбіглися кудись
— …візуально, вогню не спостерігаю
— Що пасажирам, дайте інформацію
— Так, ще раз, за пасажирам інформація, частина втекла в зону терміналу D, постраждалих ви не спостерігаєте, всередину літака ви поки зайти не можете?
— … літака ми поки……
— Наскільки сильно постраждали?
— Ясно, ви скажіть, стосовно екіпажу, там 3+2 екіпаж. Всі вижили?
— ….я теж бачив, а решту……
— Я записала 7 пасажирів, які абсолютно не постраждали, вони у мене в машині, але у нас ще пасажири по перону …невідомо де..
— З міста прибула пожежна, не потрібна вона?
— Інформація по екіпажу…..знаходяться ….
— …постраждали!?!
— Я не розумію, скажіть так чи ні
— Ще питання там, пожежний розрахунок приїхав з міста, потрібен він чи ні?
— Пожежний розрахунок приїхав з міста не потрібні вони? на 8 КПП
— Ні, вони не потрібні
— Прибій, ви мені дасте команду на пошук інших пасажирів, мені їхати чи залишатися тут?
— А коли ви приблизно мені не скажете, мені велику машину або маленьку брати? Не розчула, велику чи маленьку брати?
— Пасажири біля літака є ще?
— Пасажирів немає
— Треба якось воду організувати для пасажирів на місце події, давайте якось оперативніше
— Скільки постраждалих спостерігаєте?
— Троє постраждалих
— Виявлено всередині літака близько 10 трупів, сталося обвалення фюзеляжу, його обстежують ще, поки точне число сказати не можуть, 1 загиблий знаходиться поруч з літаком
— Ясно
— Потрібно оцінити можливість відновити польоти на 24 правій
— На правій можна проїжджати
— На КПП хто стоїть, щоб ніхто із сторонніх, пасажирів не вибіг на смугу?
— Все оточено
— Підтвердіть відсутність техніки на 24 правій
— Де будуть постраждалі, тому що в цю зону потрібно виділити фельдшера
— Ми не постраждалих куди повеземо, ваші пропозиції?
— Зв'яжіться з терміналом B
— У нас там з приводу списку пасажирів? Всіх знайшли?
— Я готова з не потерпілими надати, по телефону продиктую, не проблема
— В пересувний пункт передайте
— На вотсап скиньте фото, ми скинемо вам свій список, а ви плюсики поставте, кого знайшли.
— Ми всіх постраждалих відправили в лікувальні заклади?
— Двоє важких відправлені в лікарню, загиблих ще поки не витягали
— Я у вотсап вам скинула список
— Зрозумів, ви зв'язуйтеся з терміналом, кімната для вцілілих підготовлена. Поліція, психологи. Везіть туди людей
Нагадаємо, раніше наголошувалося, що в мережі з'явився відеоролик, в якому зібрана вся хроніка трагічної авіакатастрофи в Шереметьєво.
Як повідомляв портал "Знай.uа": в інтернеті виклали інформацію про останні хвилини життя 12-річної школярки, яка перебувала на борту згорілого літака.
Також "Знай.uа" писав, що виживші члени екіпажу згорілого літака розповіли, який жах їм довелося пережити під час трагедії.