Для системного і послідовного реформування Україні необхідна державна політика цифровізації освіти. Таку думку в інтерв’ю порталу «IT-школяр» висловила голова Комітету з цифрових технологій в освіті при МОН Тетяна Нанаєва.

Ця політика повинна містити стратегію і тактику, плани реалізації, ресурсне забезпечення, оцінку ключових показників і, головне, залишатися незмінною. «Ми всі були свідками, а дехто ініціаторами й організаторами, різних програм цифровізації в освіті, в тому числі проектів «100 відсотків», «Відкритий світ», «SMART освіта» тощо. Де ці проекти? Зі зміною влади кожного разу програми згорталися. Крок вперед — три назад. І так десятиріччями», — сказала Тетяна Нанаєва. Вона підкреслила, що наразі в державному менеджменті немає такого розуміння, а питання діджиталізації не є пріоритетними для посадовців, які ними опікуються.

На думку експерта, проблему вирішить окремий орган з питань діджиталізації освіти, який охопив би всі напрямки — дошкільну, початкову, середню, профтех, післядипломну, вищу. Це загальносвітова практика. Наприклад, в Єгипті, Македонії, Індії є міністерства комунікаційних та інформаційних технологій, в інших країнах є міністерства цифрового розвитку або цифрових справ, або створено відповідні департаменти цифровізації галузі. «В Україні, на жаль, немає ані такого спеціалізованого міністерства, ані відповідних департаментів в існуючих міністерствах. Тому процеси діджиталізації економіки та суспільства в нашій країні відбуваються дуже повільно і не системно», — підкреслила голова комітету. На її переконання, це створює загрозу формуванню цифрового суспільства та цифрової економіки в країні, розвитку технологій та інновацій, яких Україна гостро потребує.

Нагадаємо, експертно-дорадчий Комітет з цифрових технологій створено при МОН за ініціативи соціального освітнього проекту «IT-школяр» у 2018 році. Він об’єднав представників великого IT-бізнесу, науковців, освітян, представників системи підвищення кваліфікації вчителів, громадських організацій в сфері ІТ. Комітет допомагає міністерству запроваджувати стратегію діджиталізації освітньої галузі.