Взимку бувають сильні морози і, найчастіше, автомобілі замерзають, так що потрібно вміти грамотно запускати двигун, пише Аvtoblog.
Не потрібно поспішати. За зимову ніч автомобіль замерзає, так що треба дати трохи часу, щоб зігрітися як слід. Звичайна практика, коли при відкритті дверей паливний насос автоматично піднімає тиск в системі, але все одно все залежить від водія. Після включення запалення потрібно зробити паузу на кілька секунд перед запуском стартера.
Тоді бортова електроніка завершить самодіагностику, паливна рампа приготується для постачання форсунки достатньою кількістю пального, стабілізує параметри електромережі і системи запалювання. Водіям дизельних автомобілів необхідно пам'ятати про помаранчеву контрольну лампу із зображенням спіралі - так в комбінації приладів позначають індикатор свічок розжарювання. Якщо лампа погасла, можна заводити. Трохи простіше в цьому плані з машинами, які запускаються «з кнопки». Після натискання електроніка сама запускає процес.
Заощаджуй електрику. Стартер - «ненажерливий» споживач бортової електромережі. Його потужність на багатоциліндрових машинах можна порівняти із віддачею двигуна мопеда.
При холодному запуску, коли прокрутити коленвал застиглого мотора особливо важко, енергія з акумулятора швидко витратиться. Взимку ж батарея не буває зарядженою повністю, значить, енергію треба економити. Тому, включаємо стартер не більше, ніж на 10-15 секунд. Якщо мотор не ожив, потрібно робити невеликі паузи між спробами запуску двигуна. Півхвилинної перерви досить, аби акумулятор відновив сили перед новим «підходом до снаряду». Спробували 3-4 рази, а результату немає? Швидше за все, машина несправна - шукайте причину самі або викликайте евакуатор до СТО.
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Вичавлюй зчеплення. На автомобілях з механікою спочатку слід вимкнути зчеплення, протиснути педаль до підлоги, а потім вже запускайти двигун. Таким чином, стартеру буде простіше і не доведеться прокручувати застигле трансмісійне мастило. Не поспішайте відпускати педаль і включайте зчеплення плавно. Мотор повинен вийти в стабільний режим холостого ходу. Якщо відпустити педаль надто різко, то навіть на нейтральній передачі стрибок навантаження здатний заглушити насилу заведений двигун.
Не газуй відразу. Блок управління двигуном знає, скільки палива і повітря подати в циліндри для нормального запуску холодної машини. Так що не варто газувати, як на дідових карбюраторних «Жигулях» і «Волгах». Зробите тільки гірше: склад робочої суміші порушиться і ожити мотору буде ще важче. А якщо переборщити із газом, можна взагалі не завестися - подача палива припиниться.
«З штовхача» не можна, «прикурювати». Заводити сучасний автомобіль, як в старі добрі часи, на буксирі категорично заборонено. Так ви ризикуєте спалити каталітичний нейтралізатор або пошкодити автоматичну коробку передач свого автомобіля. А якщо впевнені, що причина тільки в спорожнілому акумуляторі, можна спробувати «прикурити» від іншого автомобіля. Тільки робити це теж треба грамотно. Ніжна електроніка чутлива до перепадів напруги.
Так, якщо ваша батарея повністю замерзла, запускати двигун від зовнішнього джерела не можна - акумулятор може вибухнути. Машину-помічника краще вибирати зі схожою ємністю з розрядженного акумулятора і обов'язково однаковою напругою (стандарт - 12 Вольт). Потім з'єднуємо проводами плюсові клеми, а мінус справної батареї підключаємо до будь-якої залізниці деталі корпуса замерзлої машини. Безпосередньо негативні полюси рекомендується не пов'язувати, адже всередині проблемної АКБ могло статися коротке замикання та інші неприємності. Тоді можуть знеструмиться обидві машини.
Перевір сигналізацію. Взимку часто підкидає проблем не рідна електроніка автомобіля. Зазвичай неприємності трапляються через додаткових протівоугонок і сигналізації, які збирають з дешевих китайських комплектуючих так. Десь контакт від вологи пропав, там реле від холоду залипнула, датчик «відсох» і запуск двигуна неможливий. Знайти такий дефект на місці майже неможливо, тому стежте за станом машини. Якщо з'явилися найменші підозри на некоректну роботу компонентів, потрібно з'їздити на діагностику ще до початку холодів.
Раніше портал "Знай.ua" писав про незвичайний автомобіль, який українці зібрали власноруч. Їм вдалося поєднати німецький Mercedes і легендарну радянську "Перемогу".