Дослідження, проведене вченими Массачусетського технологічного інституту, показало, що фейкові новини поширюються в Twitter на 70% швидше за справжні.
Про це повідомляє Reuters.
Вчені проаналізували близько 126 тисяч повідомлень, які ретвітили 3 мільйони користувачів Twitter у 2006-2007 роках. Інформацію перевіряли шість незалежних факт-чекінгових організацій, зокрема Snopes і Politifact.
Виявилося, що всі фейкові історії поширюються швидше, ніж правдиві, але це особливо стосується повідомлень про політику в порівнянні з новинами про теракти, стихійні лиха, науку й фінанси.
При цьому боти, що розганяють інформацію по соцмережах, були не більш активні, ніж реальні користувачі.
Гороскоп на 26 листопада: у вівторок Всесвіт на вашому боці
Повністю замінить ТЦК: які зміни чекають мобілізацію
Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
Дослідники зазначають, що хоча в фокусі їхнього дослідження був Twitter, із великою часткою ймовірності ті самі висновки можна застосувати до Facebook та інших медійних платформ.
Варто відзначити, що раніше сам Папа Римський Франциск з нагоди Всесвітнього дня соціальних комунікацій заявив, що фейкові новини призвели до первородного гріха прабатьків людства Адама і Єви.
Папа Римський порівняв творців подібних новин з змієм-спокусником і додав, що він умовив Єву скуштувати заборонений плід від Древа пізнання добра і зла за допомогою частково істинної інформації.
"Потрібно викривати те, що можна назвати зміїної тактикою, що використовується тими, хто маскується, щоб нанести удар в будь-який час в будь-якому місці. Цю стратегію застосував лукавий змій з Книги Буття, він на зорі людства створив перші фейковий новини, які поклали початок трагічної історії людського гріха", - заявив він. У свою чергу адміністрація Фацебук повідомила, що вже найближчим часом надаватиме перевагу новинам з тих джерел, які вважаються надійнішими.
У компанії заявили, що визначатимуть надійність джерел за допомогою опитувань користувачів.
Засновник та виконавчий директор Facebook Марк Цукерберг скащав, що у найближчому майбутньому новини становитимуть близько 4% усього контенту, який користувачі бачать у своїй стрічці - раніше цей показник був 5%.
Цей крок - одна з останніх спроб компанії припинити розповсюдження фейкових новин та пропаганди у соцмережі.
Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, що у Facebook розповіли, як переможуть фейки.