Інші назви свята:
- «Полетовщік»,
- «Головосік»,
- «Іван-прольоток»,
- «Ріпне свято».
Історія свята
Іоан був попередником Ісуса, говорив, що прийде Месія і хрестив Христа в Йорданських водах. Євангелія від Марка і Матвія розповідають про те, якою мученицькою смертю помер Іоан. Хреститель не раз докоряв Іроду його гріхами, і цим змусив його коханку сильно розгніватися, вона навіть дала клятву знищити Іоанна. Одного разу вона вмовила Соломію, свою дочку, станцювати перед правителем, а в нагороду попросити голову Хрестителя. Ірод зобов'язаний був виконати це бажання, голову принесли на блюді. Але навіть відтята голова продовжувала докоряти Іроду і Іродіяді.
Традиції та обряди
В цей день зазвичай люди дотримувалися посту. Дуже строгого посту. Не можна було їсти нічого круглого, варити нічого, зрізати головки маку, розрізати капусту, копати картоплю, зривати яблука. Все, що було округлої форми не можна було калічити. Також не можна було брати в руки нічого гострого або того, що нагадувало меч. Всі страви готували заздалегідь, хліб ламали руками, а блюда не ставили на стіл, на згадку про Іоанна. Веселитися, співати і танцювати теж заборонено, вважається великим гріхом, як гріх Соломії. Люди поминали загиблих в боях воїнів.
У природі літо майже закінчилося і починалися перші осінні заморозки. «Іван Пісний прийшов, літо красне провів ». Люди дивилися за природою і особливо за птахами, чи летять вони в теплі краї, і дізнавалися якою буде погода за народними прикметами.
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня
Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
У деяких місцях влаштовували Ріпне свято. Воно був скромним, зате їжі було багато і пригощали і бідних, і жебраків, і мандрівників. Ріпу до цього дня не можна було їсти, ніхто не чіпав поля під страхом «соромного» покарання. Покаранням було роздягання догола будь-якого, не залежно від статі, одяг обмотували на голові і гнали його в такому вигляді по вулицях села.