12 серпня 2000 року в результаті катастрофи на глибині 108 метрів затонув атомний підводний човен К-141 "Курськ" у Баренцовому морі, в 175 км від Североморська. Всього на борту у момент катастрофи перебувало 118 людей. Всі вони загинули.

10 серпня 2000 року, згідно з планом навчань Північного флоту Росії, підводний човен "Курськ" вийшов на навчальне завдання недалеко від Кольської затоки. Він повинен був провести пуск крилатої ракети і навчальну торпедну атаку по загону бойових кораблів. На борту човна було 24 крилаті ракети П-700 "Граніт" та 24 торпеди. Командував кораблем капітан 1-го рангу Геннадій Лячін.

Читайте також: У Росії "розпиляють" на металобрухт атомний крейсер "Кіров"

Вранці 12 серпня крейсер умовно атакував ескадру на чолі з авіаносцем "Адмірал Кузнєцов". "Курськ" повинен був з 11:40 до 13:40 здійснити навчальну атаку авіаносної групи кораблів. Останні записи в журналах зафіксовані в 11 годині 15 хвилин.

В 11:28 гідроакустик на крейсері "Петро Великий" зафіксував хлопок, після чого корабель відчутно труснуло. Проте цьому не надали значення. Вибух великої сили зафіксували навіть сейсмічні станції.

Популярні новини зараз

Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування

Терміново біжіть до супермаркету, поки не почалися тривалі відключення світла: що потрібно купити кожному українцеві

Гороскоп на п'ятницю 22 листопада для всіх знаків Зодіаку: день для змін та простих радостей

Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте

Показати ще

Російська влада, не маючи необхідних рятувальних засобів, відмовилися своєчасно звернутися за допомогою до інших країн.

Читайте також: Російська армія повертає на озброєння бронепотяги - Rzeczpospolita (відео)

Члени сімей загиблих отримали від уряду фінансову компенсацію. Проте до сих пір немає переконливої ​​відповіді на питання про загибель човна. Офіційна версія від російської прокуратури повідомляє про мимовільний вибух торпеди в результаті халатності екіпажу і загального безладу на Північному морському флоті.

Хронологія загибелі підводного човна "Курськ"

12 серпня - у встановлений час човен не вийшла на зв'язок. В 23:44 в районі, де знаходилася субмарина, зафіксований вибух.

13 серпня - на пошуки атомного підводного крейсера вирушила група кораблів. В 4:51 його виявили на глибині 108 метрів.

14 серпня - об 11 годині командування російського флоту зробило першу публічну заяву про те, що підводний човен "Курськ" ліг на дно, але з ним підтримується радіозв'язок.

15 серпня - Головний штаб ВМФ офіційно повідомив про початок рятувальної операції.

16 серпня - при штормі на морі близько двох балів з рятувального судна "Рудницький" спустили глибоководний рятувальний апарат "Приз". За ніч зробили кілька марних спроб проникнути до човна.

17 серпня - до місця трагедії попрямувало норвезьке судно Seaway Eagle з глибоководними водолазами на борту і транспортне судно Normand Pioneer з британськими фахівцями та устаткуванням.

19 серпня - до місця аварії російського підводного човна "Курськ" прибуло норвезьке судно Normand Pioneer з британською рятувальної міні човном LR5.

20 серпня - норвезькі водолази обстежили підводний човен на предмет пошкоджень і розблокували вентиль аварійно-рятувального люка, але проникнути на човен не вдалося.

21 серпня - вранці норвежцям вдалося відкрити кришку аварійного люка і проникнути в човен. Проте 9-й відсік підводного човна, до якого вів люк, виявився затоплений. В 15:27 всередину корпусу підводного човна ввели відеокамеру і фахівці спробували визначити стан 7-го і 8-го відсіків підводного човна. У 9-му відсіку виявили тіло моряка. О 17 годині офіційно підтвердили факт загибелі екіпажу "Курська".

22 серпня - Путін вилетів до Сєвєроморську, де зустрівся з рідними і близькими загиблих моряків. Він не зміг відповісти на питання про те, що саме сталося з "Курськом" і чому не змогли врятувати підводників.

25 жовтня - почалася операція з підйому тіл загиблих моряків.

26 жовтня - водолази, які розкрили корпус підводного човна, оглянули тіла моряків "Курська". Стало ясно, що після вибуху в 6-му, 7-му, 8-му і 9-му відсіках люди були живі.

16 липня 2001 року - почалася перша фаза операції з підйому: роботи по відділенню першого відсіку та підготовці технологічних отворів в підводному човні.

7 жовтня 2001 року - почалася операція з підйому підводного човна з дна Баренцевого моря. Човен відірвали від ґрунту за допомогою 26 підйомних захватів, встановлених на баржі.

27 жовтня 2001 року - Генеральний прокурор Володимир Устінов заявив, що візуальний огляд атомохода дозволяє зробити висновки, що пожежа була по всьому човні.

26 липня 2002 року - Генеральний прокурор Росії повідомив, що загибель Курська сталася "внаслідок вибуху, центр якого локалізований в місці розташування навчальної торпеди, всередині четвертого торпедного апарату, і подальшого його розповсюдження в бойових зарядних відділеннях торпед, що знаходилися в першому відсіку підводного човна".