Завтра Світовий банк надасть Україні кредит у $560 млн на розвиток дорожньої інфраструктури. Про це повідомили сьогодні під час засідання Кабміну.
За ці гроші планують провести реконструкцію приблизно 100 кілометрів автошляху Київ-Харків у районі Полтава-Валки.
"Модернізація відбуватиметься за стандартом дороги першої категорії. Це буде автомагістраль із чотирма смугами руху і високим рівнем безпеки, включаючи аварійний бар'єр по центру і, в разі необхідності, бар'єрами по сторонах дороги", - зазначається в угоді виділення коштів.
Його сторони підпишуть завтра.
"Дуже позитивно, що Світовий банк робить нам таку позику. Зазвичай такі жести міжнародних інституцій покращують інвестиційний імідж країни. Правда, 560 мільйонів доларів — це крапля в морі для наших автошляхів. За різними підрахунками на наші автомобільні шляхи потрібно від 5 до 7 мільярдів доларів. Звісно, що такі кошти державі у стані війни ніхто не позичить", - говорить "Знай" Володимир Марченко, аналітик консалтингової компанії AFS.
Світло з'явиться, але не скрізь: скільки днів знадобиться на відновлення енергосистеми
ТЦК роздають школярам документи на підпис: чи можуть діти відмовитись
Треба терміново замінити водійське посвідчення: кому загрожує чималий штраф
Пенсіонерам доплачуватимуть за вік: кому збільшать виплати автоматично
Читайте також Наступного року зростання долара загальмується - експерт
За його словами, хороші дороги сприяють розвитку торгівлі між областями та пожвавленню внутрішніх інвестицій у країні.
"Більше столичних бізнесменів вкладатимуть кошти у Харків і навпаки. У нашій політичній ситуації покращення дороги на цьому напрямі буде корисним, бо час поїздки із Харкова до Києва скоротиться на 20-35 хвилин щонайменше. Можливо, це дозволить багатьом харків'янам відвідати Київ й інакше подивитися на політичну ситуацію в країні", - пояснює експерт.
Він вважає, що з економічної точки зору, доцільніше було б реконструювати дорогу із Борисполя до Черкас, Полтави та Кіровограду.
"Це не міста-мільйонники, в них зосереджено менше коштів. Тому нова сучасна дорога в цьому напрямі виконала б значно вагомішу інвестиційну функцію. Столичний капітал пішов би в ці області. Середній бізнес розширював би свої мережі у цьому напрямі, а кияни із середнім достатком купували б дачну нерухомість у цих областях. Правда, дорога в цьому напрямі на 100-150 кілометрів довша, тому потрібно більше грошей. Але можна було б застосувати схему пунктирних автобанів. Такі популярні Швеції — двосмугові дороги переходять у широкі швидкісні і навпаки", - говорить фахівець.