На початку цього тижня заправні мережі знизили ціни на 20-50 копійок. Тепер на заправних станціях "Авіас-партнер", АНП, "Укрнафта" літр найпопулярнішого бензину А-95 продають за 18,95 грн. Минулого тижня пальне там продавали за 19,15 грн. Також почали знижувати вартість пального й інші мережі ОККО, ВОГ і "Шелл". Зараз продають літр А-95 за 21,99 грн. Ще в неділю продавали за 22,49 грн.

- Нарешті наш ринок нафтопродуктів почав реагувати на зменшення цін на нафту. Адже за останні півтора місяця вартість нафти на світових ринках впала майже на 20 доларів — із 62 до 43 доларів за барель, - говорить "Знай" Сергій Куюн, директор консалтингової компанії "А-95". Він розповідає про тенденції і проблеми на ринку пального в Україні, а також говорить, якими будуть ціни на АЗС найближчим часом.

Чому мережі, які торгують імпортним пальним, лише зараз знизили ціни? Це спекуляції?

- Це пов'язано не зі спекуляціями, а з тим, що ці мережі за останні півроку мали величезні збитки. Аби їх хоч якось компенсувати, змушені були до останнього тримати високі ціни.

- В наслідок чого вони мали збитки?

Популярні новини зараз

У ТЦК облаштують місця для побачень: битва за військовозобов'язаних стане запеклішою

"Уникнути відключень - неможливо": якими будуть графіки взимку

В Україні знову індексують пенсії: цифри та прогнози

Літо перейде в морозну зиму: погодні аномалії в Україні продовжаться - синоптик

Показати ще

- Через те, що частина мереж групи "Приват" почала різко знижувати ціни. І клієнти ОККО, ВОГ, "Шелл" перейшли на дешевший бензин. Та й загалом споживання пального в Україні суттєво скоротилося за ці півроку. Люди через високі ціни змушені були відмовлятися від поїздок на власному авто.

Читайте також Вперше за два місяці вартість нафти опустилася нижче 60 доларів

- За рахунок чого частина заправних станцій змогла знизити ціни?

- Є два способи – або продавати бодягу, або ухилятися від податків. За останні півроку частка бодяги на нашому ринку досягла 25 відсотків. Заправки, що продають неякісне пальне, оминають всі податки й акцизи. Мають на цьому надприбутки. Держава на це заплющувала очі поки не загорілася нафтобаза БРСМ.

- Вчора прем'єр-міністр Арсеній Яценюк скаржився на високі ціни на пальне й доручив профільним відомствам перевірити обґрунтованість цін. Як вплинуть перевірки на ціни?

- Ціни й без перевірок знижуватимуться. А ось, щоб ринок нормально працював, потрібно було уряду раніше робити якісь кроки – влаштовувати перевірки якості пального, відслідковувати рух грошей у різних мережах, наказувати винних. Тоді б і ціни на пальне рівномірно піднімалися б та опускалися б.

- Чи є у державних лабораторіях потужності для здійснення таких перевірок?

- Є, була б політична воля. Та й без перевірок всі в експертному середовищі знають, хто чим торгує. Ще півроку тому влада мала б навести лад у цій сфері. Бо зараз виходить так: ті, хто працюють чесно – погані, бо в них високі ціни; ті, хто продають бодягу й ухиляються від податків – хороші, бо в них дешевий бензин.

- Нафта продовжує дешевшати. Чи знижуватимуться й надалі ціни на пальне?

- Так, прогноз на наступні місяць-півтора дуже втішний. Тенденції подешевшання нафти виявилися значно сильнішими, ніж повільна девальвація гривні. Тому бензин має подешевшати на 1-1,5 гривень. Думаю, вартість популярного бензину А-95 буде на рівні 20,5 гривень, дизпалива – 18 гривень.