1 червня Комітет Верховної Ради з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування розгляне законопроект № 4370-1 народного депутат від "Блоку Петро Порошенко" Артура Герасимова. Законопроект вносить поправки в новий Закон "Про державну службу", який набув чинності 1 травня цього року.

Якщо даний законопроект буде прийнятий, то це може сконцентрувати занадто багато повноважень з призначення голів місцевих адміністрацій в руках Президента. Більш того, такий проект є антиконституційним. Такою думкою з порталом "Знай" поділився експерт реанімаційного пакету реформ з питань реформи публічної адміністрації Микола Виговський.

За словами експерта, основною новелою законопроекту є кардинальна зміна процедури призначення чиновників вищої ланки. На даний момент система державної служби виглядає так. Чиновники розділені на три категорії: "А" - керівники органів виконавчої влади, держсекретарі і глави адміністрацій; "Б" - керівники структурних підрозділів; "В" - інші держслужбовці. Кандидатури на посади чиновників категорії "А" призначаються за особливою процедурою. За моделлю закону, спочатку незалежна комісія з 12 осіб, до якої входять представники різних гілок влади і громадськості, обирає двох кандидатів на пост, а потім надає їх на вибір міністру, якщо мова йде про держсекретаря, або Кабінету Міністрів України, якщо мова йде про голів місцевих адміністрацій. У випадку з головами місцевих адміністрацій Кабінет міністрів з двох запропонованих кандидатур вибирає одну і вносить подання про призначення Президенту. У тому випадку, якщо Президент не підписує призначення, конкурс проводиться заново.

"Суть такої процедури полягає в тому, що, по-перше, знімається навантаження з Кабміну. Комісія тут виступає як сервісний орган, який проводить конкурс і відбирає двох кращих кандидатів. А по-друге - комісія буде максимально виважена, і якщо хтось вирішить протягнути через цей фільтр "свого кандидата", то це буде вкрай непросто. Законопроект № 4370-1 пропонує змінити цю процедуру і формувати комісію на базі Адміністрації Президента, де дві третини комісії призначається самою АП, а ще третина - Кабміном. І подавати вони будуть не двох, а тільки одного кандидата ", - зазначає Виговський.

На його думку, така система загрожує прозорості конкурсу, оскільки вирішальне слово в питанні призначення голів місцевих адміністрацій залишається за Адміністрацією Президента, а проходження кандидата через Кабмін перетворюється на просту формальність.

Популярні новини зараз

Десятки тисяч українців залишилися без "броні" від мобілізації: за які порушення призиватимуть

Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати

Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги

Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно

Показати ще

Читайте також: Журналіст Коцаба отримав три з половиною роки

"Основним аргументом автора законопроекту № 4370-1 є наше вже традиційне "в країні війна". Мовляв, у Донецькій і Луганській областях призначати голів адміністрацій за такою складною процедурою немає часу, і нехай краще їх призначає відразу Президент. На питання про те, чому не можна прописати окрему надзвичайну процедуру для конкретно цих двох областей, і навіщо вона потрібна, наприклад, у Волинській області, автор відповіді не дає. Крім того, в Конституції прямо прописано, що остаточну кандидатуру на такі посади визначає Кабмін, а не комісія, де у нього лише третина голосів ", - повідомляє експерт.

Нагадаємо, що депутат від фракції "БПП" Артур Герасимов подав свій законопроект ще 14 квітня, тобто до того, як новий закон про держслужбу вступив в силу.