На вихідних більшість заправних мереж підвищили ціни пального на 0,3-1 грн. Заправні комплекси, які продають імпортні нафтопродукти, підняли вартість бензину на 1 грн до 21,99 грн. Ті, що торгують вітчизняним, — на 25-30 копійок.
"Підвищення цін не стало несподіванкою для експертного середовища. До цього призвело декілька факторів. По-перше, нафта за останні два місяці подорожчала із 30 до 40 доларів. Це додало 25% у вартості сировини для виготовлення пального. По-друге, в Україні продовжують діяти акцизи у валюті. Тобто нафтотрейдер купує пальне на кордоні, сплачує акциз. А потім це саме робить і кожна заправка, продаючи у роздріб", - пояснює "Знай" Олександр Сіренко, директор консалтингової компанії "Юпеко", що займається дослідженнями на паливному ринку.
Після подорожчання долара протягом лютого затрати на поставки пального виросли у гривневому еквіваленті.
"Якби влада перейшла на акцизи у гривні, то цього б не було. А так вони вперто не переходили на нашу валюту в цих перерахуваннях, аби не знизити наповнення бюджету", - говорить фахівець.
Читайте також Експерт розповів, з чого складається вартість1 літра бензину
Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію
Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
Українців попередили про три місяці без пенсії: у кого будуть проблеми з ПФУ
Цього місяця пальне не дорожчатиме, бо нафтотрейдери вклали в останнє підняття цін подальші девальваційні ризики.
"Зазвичай після таких подорожчань пального збільшується вартість багатьох товарів. Адже транспортна складова є в більшості вітчизняних й іноземних продуктів. Виходить, що з кожним наступним подорожчанням пального падає купівельна спроможність кожного українця", - каже фахівець.
За його словами, надалі на вартість пального впливатиме два основних фактори — ціна нафти та курс гривні. Ймовірне подорожчання дизпалива у квітні-травні на 0,5-1 грн.
"Вже 8 років нафтотрейдери та паливні мережі підвищують ціни дизельного пального, коли починається посівна. Спочатку обґрунтовували це дефіцитом палива через підвищений попит. Потім мовчки піднімали ціни. Але якщо й цього року таке буде, то не скрізь — лише на деяких завпрвках. Аграрії вже налагодили свої поставки пального. Вони самотужки його закуповують на оптовому ринку за кордоном", - говорить Олександр Сіренко.
Нагадаємо, що з жовтня вартість пального не змінювалася. Попри подешевшання нафти, нафтотрейдери тримали високі ціни на бензин і дизпаливо.