Протягом останнього тижня бензин А-95 продають за 19,5-22 грн. На початку місяця такий коштував 26-28 грн.

"Вартість пального знизилася, бо подешевшав долар. Однак ціну бензину можна опустити ще більше, якщо змінити систему нарахування акцизів", - розповідає Сергій Куюн, директор консалтингової компанії "А-95".

У кожному літрі пального закладена вартість нафти, її переробка, транспортування та дохід автозаправних мереж.

"Також є екологічний збір, акцизний збір та податок на додану вартість. Зараз цих податків у одному літрі - 8 гривень. Рік тому було 3,5 гривень. Але справа тут не лише в тому, що податків побільшало. Просто акцизи прив'язані не до гривні, а до євро. Тому як тільки гривня просідає, то дорожчою стає як нафтова складова пального, так і податкова", - каже експерт.

Сергій Куюн пропонує, як зменшити вартість пального.

Популярні новини зараз

В Україні впроваджують новий спосіб оплати за тепло: що тепер робитимемо

Нові тарифи залишать без заощаджень: як зміняться платіжки за вивіз сміття

Ціни на популярний продукт взлетіли до небес: чому українці вирішили його ігнорувати

Отримали зарплату, зробили заначку та залишилися без грошей: українців попередили про неприємності вдома

Показати ще

"Достатньо просто прив'язати акциз до гривні. Так у Польщі, Білорусі, Росії та інших країнах. Якщо б так зробили, вартість пального була б менше залежна від інфляції. Навіть у разі вартості долара 40 гривень, мали б ціну пального дешевше 36 гривень. Зараз би можна було тримати ціну на рівні 16-17 гривень" - розказує Сергій Куюн.

Така реформа знизила б вартість продуктів, одягу та інших товарів, бо у вартості кожного з них закладені витрати на пальне.

"Однак влада не хоче цього робити. Боїться втратити прибутки до бюджету від акцизів. Проте ці прибутки не зростуть, бо все більше паливних мереж ухиляються від них. Вже половина пального на наших заправках - контрабандне. Воно продається за такою ціною як і легальне, просто з нього не сплачено жодної гривні податку і продавці та виробники такого бензину мають у п'ять разів більший прибуток. Мені вже здається, що влада підігрує їм. Інакше важко пояснити те, що не проводяться належні перевірки заправних мереж, не притягують до відповідальності тих, хто ухиляється від податків", - підкреслив експерт паливного ринку.