У "Київському метрополітені" вважають, що теперішня вартість проїзду в метро занижена. Економічно обґрунтована — 5,78 грн. Про це сьогодні повідомив начальник столичного метрополітену Віктор Брагинський.
За його словами, собівартість проїзду зараз вища за теперішню ціну приблизно на 20 копійок і складає 4,21 грн.
"Якщо врахувати заплановану на цей рік програму технічного розвитку, то тариф має бути 5,78 гривень. Такі розрахунки економістів, - каже чиновник
Дохід метрополітену міг би бути вищий і зараз, але проблема в тому, що підприємство не доотримує компенсацію за пільговий проїзд.
"Треба готуватися до того, що в травні-червні вартість жетона в метро зросте до 5-6 гривень. Зазвичай просто так чиновники таких заяв не роблять, - говорить "Знай" Володимир Марченко, економіст AFS.
Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році
Підлітки понівечили жінку і скинули її зі скелі: найстаршого злочинця стратили за допомогою тортур
Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
Читайте також Як забезепечити собі гідну пенсію - 5 способів
Він вважає, що таким чином міська влада Києва готує інформаційне поле до введення дорожчих жетонів.
"Зазвичай такі заяви без узгодження із очільниками міста не роблять. Перед тим, як минулого року піднімали тарифи також за півроку попередили. Тоді кияни закидали керівництву метрополітену, що якість послуг не змінилися. Щоб їм зараз ніхто таких речей не казав, вони встановили приймачі карток і відремонтували декілька нових потягів. Мовляв, щось робимо. Натомість питання реклами не вирішене. Невідомо, куди йдуть гроші. Обіцяного інтернету в потягах немає", - каже експерт.
На його думку, столична влада й адміністрація "Київського метрополітену" йдуть шляхом найменшого опору.
"Вони монополісти у Києві й цим користуються. Навіщо щось придумувати, якщо можна просто підняти ціну? Натомість, аби не піднімати ціну можна було б врешті-решт відмовитися від пільг для пенсіонерів й інших категорій населення. Можна було б пустити нічні потяги метро. Але брати в такий час за проїзд, наприклад, 50 гривень. Пускати один потяг на півтори години. Він був би повним, бо це ціна дешевша удвічі ніж середній тариф у таксі. Та й потрібно раз і назавжди або позбутися надмірної реклами в метро, або повністю легалізувати її, щоб видно було, куди йдуть ці гроші. Це можна було б зробити шляхом нанесення кодів на рекламі. За ним можна перевірити, куди пішли гроші й скільки податків сплачено за це", - каже Володимир Марченко.
Нагадаємо, востаннє проїзд в столичному vетро дорожчав у лютому минулого року із 2 до 4 гривень.