Є велика ймовірність того, що президент накладе вето на закон про зниження акцизів на вживані іноземні автомобілі, вважають в Українському аналітичному центрі.
"Цей закон дуже ризикований для нашої економіки. Його підписати — це те саме, що назавжди поховати вітчизняний автопром. Так, у ньому йдеться про те, що машину має право завезти одна людина для своїх потреб, а не диллери. Але ж зрозуміло, що різні перекупи знайдуть повно шляхів для масового ввезення цих машин — реєструватимуть їх на підставних осіб, вдаватимуться до різних схем на митниці тощо. Тому на нашому авторинку буде багато вживаних автівок із Європи. Вони будуть сучаснішими й дешевшими за наші нові. Тому попит на вітчизняні авто впаде, а їхнє виробництво зменшиться", - пояснює порталу "Знай" Олександр Охріменко, президент Українського аналітичного центру.
Читайте також Вживані автомобілі з Європи подешевшають на 4 тисяч доларів
Сьогодні президент Петро Порошенко наклав вето на закон, що передбачає зниження акцизів на потримані іномарки у понад 15 разів. Про це в ефірі "112 каналу" сказав голова фракції "Самопоміч" Олег Березюк. Пояснив це політичними компромісом провладної партії із іншими депутатами. Цей крок, за його словами, дозволив сьогодні внести зміни у Конституцію в частині правосуддя.
"Думаю, тут більш суттєва економічна складова. Через невеликі акцизи доходи до бюджету знижуються у рази. А у нас і так проблеми із наповненням. Будуть ще більші. І немає альтернативного джерела доходу", - пояснює спеціаліст.
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Терміново біжіть до супермаркету, поки не почалися тривалі відключення світла: що потрібно купити кожному українцеві
Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Збільшення попиту на імпортні автомобілі призведе до великого відтоку валюти українців за кордон. Адже гроші йтимуть напряму в Німеччину, Польщу, Францію при купівлі машин. Потім — при замовленні деталей до них.
"Цей закон лобіює інтереси країн Євросоюзу. Там величезні проблеми із утилізацією автомобілів. За допомогою зменшення акцизів, збут їхніх старих автівок посилиться", - говорить Олександр Охріменко.
Нагадаємо, цього тижня Верховна Рада прийняла законопроект №3251 "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів. Він передбачає зниження акцизу при ввезенні машин. Завдяки ньому потримані машини із країн ЄС мали подешевшати на $2-4 тис.