Половина пального на вітчизняних АЗС – контрабандне, сказав "Знай" Сергій Куюн, директор консалтингової компанії "А-95", що займається дослідженнями на ринку пального.
"Контрабанди побільшало після того, як піднявся курс долара. Тоді неоподаткований бензин стало вигідніше продавати щонайменше у три-чотири рази", - говорить він.
Контрабандне пальне потрапляє до вітчизняних заправок двома шляхами: з вітчизняних нафтопереробних заводів та із-за кордону. За другим сценарієм українські нафтотрейдери не сплачують за пальне мито та спеціальних зборів.
"Це нормальне пальне, зроблене на заводах за тією ж технологією, що і легальне. Крупні заправні мережі не будуть продавати бодягу, аби не відлякати клієнтів", - зазначив експерт.
З нелегального пального в держбюджет не потрапляє жодної гривні податків.
Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію
Десятки тисяч українців залишилися без "броні" від мобілізації: за які порушення призиватимуть
Ціни рекордні, але буде дорожче: нерадісні прогнози для власників авто з ГБО
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
"Зараз у кожному літрі бензину закладено вісім гривень податків. Оскільки із контрабанди податки ніхто не сплачує, то це і є прибуток сірих дилерів", - наголошує директор консалтингової компанії.
Через неоподаткування половини пального на українському ринку бюджет не доотримує мільярди гривень податків.
"Через ці тіньові схеми маємо жахливі дороги, бо у кожному літрі пального закладений транспортний збір на ремонт доріг. Оскільки пальне нелегальне, воно не оподатковане, тож на ремонт дорожнього покриття надходить лише половина потрібної суми. Я не розумію, чому влада не візьметься за контроль нелегалів, адже зараз у країні дуже скрутне становище", - каже Сергій Куюн.