Кияни-боржники сьогодні, 11 серпня, залишилися без водопостачання. ПАТ "Київводоканал" щодня бореться з такими, що самовільно підключаються до центрального водогону, їх не меншає. Перед початком чергового рейду у блокуванні водопостачання, товариство запросило журналістів, адже незаконних користувачів більшає щодня. Зазвичай, люди сподіваються, що в такий спосіб, на тлі загального подорожчання комунальних послуг, зможуть економити. Проте, якою ціною?
Учора в житловому комплексі "Східна брама", що на вулиці Світлій, терміново викликали усіх сантехніків. У багатоповерхівці "плавало" чотири нижніх поверхи, епіцентр аварії знаходився на десятому, власник однієї з квартир сам підключився до центрального водопостачання. "Аматорська" робота втопила знизу сусідів новобудови по щиколотку, на місці аварії вода сягала майже по коліна. Наразі ця біда є більш болючою для тамтешнього ЖЕКу, позаяк вони, хоч і беруть воду з центрального міського постачання, проте забудовник комплексу, сумнозвісний пан Войцеховський зовсім не переймався укладанням договорів з комунальними підприємствами Києва. Наприкінці весни "Київводоканал" воду у багатоповерхівках таки відключив, однак забудовник на власний страх і ризик повторив самовільне підключення.
У Києві несанкціонованих споживачів 22 тисячі адрес (заборгованість по приватному сектору – майже вісім мільйонів гривень), тільки у Солом' янському районі їх 3500, що боргують водоканалу мільйон гривень. Споживачів неодноразово попереджали про необхідність укладання договору з Товариством, однак – байдуже. Сьогодні – чергове полювання на упертюхів, водопровідні труби пломбують просто під каналізаційним люком. Далі вирішувати боржнику: або повертати заборговані гроші та укладати договір (тоді вода повернеться в дім через день-два), або інспектори відділу боротьби з боржниками приїздитимуть кожних п'ять днів щоб перевірити цілісність пломби.
Будинок на вулиці Монтажників належить вельми заможним господарям. Вікна відчинені, однак їм до обіду довелося робити вигляд, що їх нема вдома. До працівників водоканалу вийшли тільки сусіди поруч. З'ясувалося, власники боргують вже 6500 гривень. На жодні звернення комунальників не реагували, проігнорували й попередження про повне відключення води. Акт про це їм залишили у воротах.
Наступна адреса теж здивувала: з усього помітно – власник не бідний. Щоправда він вибіг з дому одразу, як побачив скупчення автівок та телекамер під воротами, неголений і в трусах. Чолов'яга пояснив, що мешкав донедавна в Італії, з нюансами тутешнього комунального обслуговування не ознайомився, однак обіцяв негайно все виправити.
Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році
Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
Процедура відключення триває не більше десяти хвилин, маленька пломба під назвою "Спрут", або "Зигзаг" повністю перекриває водопостачання в помешкання. Її можна позбутися самому, але наслідки неминучі для сусідів, самому ж доведеться сплатити чималий штраф.
Порушник за третьою адресою до комунальників вийшов теж негайно та гаряче взявся доводити, що заяву на укладання договору він писав, просив, аби опломбували лічильник, який самостійно встановив дома. Однак, запевняє, тоді, 13 років тому, у 2003-му йому натякнули на хабар, а він принципово таких не дає. Відтоді користується водою, платить за показниками неопломбованого лічильника, та ігнорує рахунки ПАТ "Київводоканал" щомісяця. Тепер має заборгованість аж в 11 тисяч гривень, та все наполягає на достовірності документів датованих 2008 роком, проте без жодного штампу та підпису. Заступник начальника відділу по роботі з неплатниками Олександр Соболєв запросив боржника візитувати у ПАТ "Київводоканал", навіть якщо повної суми до погашення заборгованості той не має. Адже борг можна реструктуризувати.
Будинок на Можайській, попри папку старих документів, таки зневоднили. Олександр Соболєв спокійно дочекався, допоки жертва обставин висловить обурення перед диктофоном, а тоді нагадав, що на споживача чекають у товаристві. Насамкінець помітно зраділий споживач махнув рукою: "Дякую, що згадали". Він ще не знає, що сьогодні ж стане героєм геть не позитивного характеру усіх випусків вечірніх новин міста. З іншого боку глядачі можуть назвати сьогоднішній рейд "показовим виступом" комунальників і здогадуватися: можливо завтра автомобіль аварійної служби водоканалу зупиниться біля старих, в'їджених старістю будинків, чиї мешканці теж боргують за воду з відомих причин, ради на ситуацію не дають, та певно воліли б якоїсь допомоги, але їх життя телекамери цікавить.