Цього місяця продаж потриманих автомобілів легалізують, торгівля стане прозорішою, вважає Олег Назаренко, президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.

"Автосалони відтепер сплачуватимуть на 60-80% менші податки за продаж вживаних автомобілів, ніж зараз. Тому будуть більш зацікавленими їх продавати, частіше пропонуватимуть продаж за схемою "трейд-ін" - власник задає старе авто й купує нове. Думаю, більше автосалонів стануть торгувати потриманими машинами", - пояснює порталу "Знай" фахівець.

Вчора президент Петро Порошенко підписав прийнятий Верховною Радою законопроект 3045, який зменшує податки при перепродажі потриманих автомобілів. Про це йдеться на сайті глави держави. Закон набуде чинності після публікації в офіційних виданнях.

Зараз, як і в попередні роки, потримані автомобілі продають переважно через інтернет і автобазар. В інтернеті авто може продаватися місяцями. На автобазарі продати швидше, однак потрібно або щодня ганяти авто на майданчик ринку й щодня платити за це, або найняти людину, яка цим займається.

"Через це багато мороки. Особливо у того, хто хоче придбати машину. Нерідко авто пропонують підозрілі перекупи. Ніколи немає впевненості, чи було викрадене авто, чи бите. Автосалони перепродажем старих машин займалися дуже рідко через високий податок за продаж ненового авто. Наприклад, щоб продати авто за 250 тисяч гривень, автосалон повинен був заплатити 75 тисяч податків. Тому включав цю суму у вартість автомобіля. Виходить кінцева ціна транспортного засобу була вже 325 тисяч. Звісно, що такі пропозиції автосалону популярністю не користувалися, бо на авторинку можна знайти дешевше", - каже Олег Назаренко.

Популярні новини зараз

Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа

Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків

Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте

Українців попередили про три місяці без пенсії: у кого будуть проблеми з ПФУ

Показати ще

Відповідно до прийнятого закону, ненові машини вартістю 250-270 тис. грн із автосалонів будуть дорожчі на 12 тис. грн.

"Це комісія автосалону за надані послуги та продаж. І податок тепер братимуть із неї, а не з усієї вартості автомобіля. Він обмежуватиметься 20 відсотками податку на додану вартість. Наприклад, зробив автосалон націнку 10 тисяч гривень, ось із неї і відрахує державі 2 тисячі. Такий підхід прогресивний не лише через подешевшання машин із салонів, а й через прозорість продажу. Автосалони відповідають за те, що продають, тому різні чорні схеми авторинків тут не працюватимуть", - пояснює фахівець.

Нагадаємо, минулого року продажі нових автомобілів в Україні скоротилися на 52%. Найсуттєвіше упала реалізація бюджетних моделей вартістю до 200 тис. грн. Це найбільше за останні 7 років. Зараз вітчизняні автосалони всередньому реалізують 3-3,5 тис машин у місяць. 2010-2012 року ці показники були значно більшими — 5,5-6 тис. одиниць.