Національна комісія, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації (НКРЗІ) приборкає мобільних операторів, які самостійно підключаютьв якості "подарунка" якусь послугу, а потім знімають за неї гроші.
НКРЗІ оприлюднила для публічного обговорення проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг", що передбачає введення заборони на надання платних послуг без відома користувачів.
Мабуть немає таких абонентів, яким за бажанням оператора підключали додаткові послуги без попередження. Нарешті цьому нахабному обману прийшов кінець - НКРЗІ заборонить це робити на законодавчому рівні. У правилах більш чітко прописали всі послуги та терміни.
Як наголошується в тексті документа, він вводить уточнене поняття "контент-ресурс" на заміну терміну "контент-послуги" з метою їх розмежування від телекомунікаційних послуг.
Українцям дозволили не сплачувати за комунальні послуги: коли рахунки можна "заморозити"
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
Ціни рекордні, але буде дорожче: нерадісні прогнози для власників авто з ГБО
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
Тепер оператор не зможе взяти з користувача гроші без його відома. Це буде можливо лише після того, як оператор підтвердить свою згоду з допомогою "коду підтвердження", який буде приходити кожен раз при замовленні послуги. Він одноразовий і створений для того, щоб захистити мобільний рахунок від безконтрольної пропажі грошей.
Крім цього, оператор повинен буде повідомляти абонента про всі умови та вартість послуги. А також заборонили включати в тарифні плани послуги доступу до контент-ресурсів (месенджери і соцмережі).
Регулятор пішов на цей крок через велику кількість негативних коментарів з приводу таких дій операторів.
Протягом 3 років (2016-2019) НКРЗІ отримали 1 266 звернень громадян про порушення прав споживачів при наданні контент-послуг. І з кожним роком цифра збільшується.
"Все частіше абоненти мобільного зв'язку скаржаться на списання без їх відома коштів за контент-послуги, які вони не замовляли і не використали", - підкреслили в комісії.
Нагадаємо, Kyivstar перешкоджає своїм абонентам, які хочуть перейти в іншу мережу
Як повідомляв портал Знай.ua, Kyivstar і Lifecell заманили українців у боргову пастку.
Також Знай.ua писав, як змінити мобільного оператора та зберегти номер