Мобільні оператори України обурили своїх абонентів тим, що знімають абонплату раз на 28 днів замість разу на місяць, накручуючи таким чином собі 13 абонплату за рік.
Цим зацікавився Антимонопольний комітет та відкрив справу проти трьох найбільших операторів мобільного зв'язку: "Київстар", "Vodafone Україна" і lifecell через 4-тижневий тариф, за яким замість 12 абонплат на рік користувачі зобов'язані платити 13 разів.
Юристи переконані: мобільних операторів України можна запідозрити у двох порушеннях, пов’язаних із недобросовісною конкуренцією.
"Перша підозра: передбачене ст. 15-1 закону "Про захист від недобросовісної конкуренції" поширення інформації, що вводить в оману: повідомлення суб'єктом господарювання неповних, неточних, неправдивих відомостей, замовчування окремих фактів чи нечіткості формулювань, що вплинули або можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання чи реалізації товарів, робіт, послуг цього суб'єкта господарювання. Це якраз коли оператори вказують на абонплату, яка має сплачуватися раз на місяць, а по факту знімають гроші за "тарифний план" за 28 днів", - відзначив юрист Андрій Вігірінський у коментарі 24 каналу.
Передбачена відповідальність за це – накладення штрафу у розмірі до п'яти відсотків доходу від реалізації послуг за останній звітний рік.
Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Друге порушення: якщо такі дії були аналогічними у декількох операторів, це порушення передбачене законом України "Про захист економічної конкуренції" – антиконкурентні узгоджені дії суб’єктів господарювання.
Санкції за таке передбачають накладення штрафу, блокування цінних паперів, усунення наслідків порушень законодавства про захист економічної конкуренції.
Якщо Антимонопольний комітет визнає такі дії операторів протиправними та доведе присутність недобросовісної конкуренції, і це рішення буде підтверджене судом, то споживач зможе захистити свої права. А саме: звернутись в суд і стягнути на власну користь з мобільного оператора ту суму, яку зможе довести як завдані собі збитки.
Однак, у всьому цьому є й погана новина для користувачів – закон не визначає чітких часових меж, коли може бути проведено таке розслідування та винесено рішення. Головне, відзначив юрист – розслідування має бути здійснене в межах строку притягнення до відповідальності (це 3 роки).
Положення про порядок проведення перевірок додержання законодавства про захист економічної конкуренції встановлює, що у кожному конкретному випадку строки проведення перевірок та склад Комісії з перевірки визначаються з урахуванням об'єкта перевірки та очікуваного обсягу роботи, необхідного для виконання поставленого завдання.
І тому, прогнози щодо строків, коли ж можна буде "відвоювати" свої гроші – туманні, констатував юрист.
Нагадаємо, головні мобільні оператори вигадали, як обдерти українців та заробити на 13-ій абонплаті.
Як повідомляв портал "Знай.ua", найпопулярніший мобільний оператор ввів "невидимі" тарифи та здирає з рахунків українців останнє
Також "Знай.ua" писав, клієнтам мобільного оператора Lifecell підклали свиню - розрекламований швидкісний інтернет просто зник.