В Україні вже незабаром прийде зима і водіям варто заздалегідь готувати свій автомобіль до погодних умов цього періоду року. Особливо ретельно необхідно підійти до обслуговування акумулятора, без якого машина не зможе поїхати.
Серед водіїв досі популярні міфи про головне джерело електрики в авто. Якщо дотримуватися елементарних правил, то акумулятор прослужить довго і не відмовиться
Міф № 1: важкий акумулятор - надійний акумулятор
Не варто орієнтуватися на вагу батареї при виборі. Тут як з моторним маслом - основа одна, а пакет присадок - різний. Це впливає на відмінність в ціні і основні властивості. При досить простої конструкції акумулятора, однаковою у більшості брендів, в активну масу пластин додаються різні компоненти-присадки. Зазвичай виробники не розголошують їх склад. Від цих добавок більше, ніж від маси свинцю, залежить граничний пусковий струм.
Міф № 2: перевищивши "ампер-години", можна спалити електросистему
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців
Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати
При виборі акумулятора простому покупцеві слід орієнтуватися саме на максимальний струм, який може віддати батарея. Параметр вказується на корпусі батареї, як CCA - cold cranking amps. Чим вище параметр, тим краще. У батареї з популярною ємністю 60 Ач при одних і тих же габаритах CCA може бути в діапазоні від 480 до 620 ампер - різниця в 1,3 рази і це багато.
Ємність в ампер-годинах повинна бути не менше рекомендованої в керівництві користувача. У більшу ж сторону ніяких обмежень, крім габаритів і здорового глузду, немає. Поширені міфи про те, що від акумулятора підвищеної ємності "згорить стартер або генератор" - дурість.
Міф № 3: справність батареї можна перевірити вилкою навантаження
Продавець в магазині традиційно тикне в клеми обраного акумулятора навантажувальною вилкою, щоб зімітувати стартер. Так показують справність батареї. Але ця процедура все ж не дає ніяких висновків. Головний параметр батареї - максимальний пусковий струм CCA. Він перевіряється при температурі -18 градусів. Але навантажувальна вилка навантажує акумулятор в рази меншим струмом і в умовах кімнатної температури.
Міф № 4: "прикурювання" взимку абсолютно безпечне для акумулятора
Щоб акумулятор залишився справним після зимового розряду при низьких температурах, його необхідно знімати з автомобіля і тримати в теплі. Поповнювати заряд потрібно тільки спеціальним пристроєм. Електроліт замерзає при падінні щільності. Кристали льоду починають утворюватися з дна, струм йде тільки по верхній частині пластин, викликаючи деформації, осипання, пропали від коротких замикань.
Після запуску замерзлий акумулятор одразу починає заряджатися, а це тільки вбиває його. Батарея швидше втрачає свої властивості і цей процес незворотній. Якщо корпус акумулятора роздуло після замерзання, то можна сміливо купувати новий. У батареї кристали льоду зруйнували пластини і активну масу з них видавив.
Як обслужити акумулятор
Нагадаємо, раніше портал "Знай.ua" повідомляв, взимку автовласники змушені раніше виходити з дому, щоб завести транспорт і болісно чекати кілька хвилин поки та прогріється. Однак є спосіб, за допомогою якого можна полегшити собі життя.