Вирішити проблему машин з іноземною реєстрацію намагаються вже не вперше, та до цього все закінчувалося хіба що обуренням з боку водіїв та активістів, котрі не бачили для себе альтернативи в Україні.

Нещодавно у ВР зареєстрували законопроект, покликаний змінити ситуацію на краще. Чи спрацює він, покаже час, а поки пояснимо його головні положення.

Зниження акцизу та звільнення від пенсійного збору

Ключові зміни, запропоновані у документі. Нинішня пропозиція виявилася ще більш щедрою, ніж попередня. Так, в залежності від віку і "кубатури" автомобіля в порівнянні з чинними зараз (непільговими), ставки знижуються до 10 разів. Наприклад, ставка збору для машини пенсійного віку з дволітровим бензиновим мотором повинна скласти € 360. Тоді як за правилами за неї доведеться віддати в казну лише акцизу € 4 882.

Якщо купуєте машину в салоні офіційного дилера, то ставка знижується вдвічі. Тобто, для малолітражок її розмір збираються зменшити з € 0,102 за кожен "кубик", до € 0,063.

Втім, застосовувати пільги мають намір не для всіх автомобілів. Для машин, які українці будуть ввозити з Росії і непідконтрольних владі українських територій, навпаки, встановлять так звані "загороджувальні акцизи".

Популярні новини зараз

Повністю замінить ТЦК: які зміни чекають мобілізацію

Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію

Подачу газу тимчасово припинять: газовики попереджають українців про ремонтні роботи до кінця листопада

Українцям дозволили не сплачувати за комунальні послуги: коли рахунки можна "заморозити"

Показати ще

Наприклад, за півторалітрову машину старше 2013 року випуску доведеться сплатити € 2641 акцизного збору. Причому стосується це не тільки вироблених на "ворожих" територіях машин. Діяти ця норма законопроекту буде доти, поки окуповані території не повернуться під контроль української влади.

Свободу євробляхам?

Пропонується також знизити ставки для тих, хто офіційно реєстрував авто в Україні, причому у пільги торкнуться і тих, хто в останні роки не міг скористатися тимчасовими послабленнями через солідний вік ввезеного авто або невідповідності його сучасним нормам токсичності вихлопних газів.

Пропонується дати всім власникам машин класу Євро-3 рік з дня набрання законом чинності на оформлення всіх паперів, а власникам авто рівня Євро-4 зареєструвати свого залізного коня можна буде до 31 грудня 2020 року.

Але доведеться зняти машину з іноземною реєстрації і надати документи на право власності. Чи підуть на це власники авто, завезених в режимі транзиту або тимчасового ввезення - питання відкрите.

Дивіться: Чи може доступне розмитнення вживаних авто стати альтернативою "євробляхам"?

Як повідомляв портал "Знай.ua", в Україні змінили акцизну систему для машин, ввезений з-за кордону.