Нещодавно Верховна Рада ухвалила кілька законопроектів (№8487 і №8488), які теоретично повинні вирішити проблему нелегального ввезення в країну автомобілів на єврономерах. Як зміниться після цього процедура розмитнення та чого очікувати водіям?

Акцизи у порівнянні

На даний час витрати на розмитнення імпортованої машини — це сума трьох обов'язкових платежів — акцизного податку, ввізного мита (10%), а також податку на додану вартість (20% від суми вартості авто, акцизу та ввізного мита). Як відомо, подібний принцип митного оформлення повністю або частково застосовується по всій Європі для розмитнення автомобілів, ввезених на територію ЄС з інших країн світу.

Штрафи за порушення термінів транзиту

Машини з Німеччини, Литви чи Румунії не потребують митного оформлення, адже за принципами ЄС, Європа є єдиною митною територією, де не передбачено ввізне мито, а решта податків і зборів встановлюється та справляється за внутрішніми правилами кожної окремої держави.

Указ МЗС щодо євроблях

Популярні новини зараз

Мобілізацію в Україні посилять: ТЦК змусять працювати ефективніше

Потрібна повна заміна: Vodafone нагадав важливе правило для 4G

Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень

Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування

Показати ще

У той же час польська сторона бере акцизний податок з усіх ввезених на територію авто, при цьому ПДВ, в розмірі 23%, сплачується з нових, комерційних і ввезених з-за меж ЄС машин, і не сплачується з транспортних засобів, ввезених з будь-якої країни.

Процедура розмитнення

Особливу увагу за зразком ЄС в Україні планують приділяти ідентифікації авто та їх державній реєстрації, технічному огляду, який до речі коштує за кордоном в межах від 20 до 120 євро.

Ідентифікація машини - перевірка маркувань і дійсності документів на машину, у той час, як технічний огляд має виявити наявні несправності (якщо незначна деталь (запчастина) потребує заміни, то це обернеться додатковими витратами.

Іноземні машини в Україні

Вартість реєстрації варіюється від 30 до 250 євро і залежить від розміру реєстраційного внеску, цін на свідоцтво та номерні знаки, вартості перекладу документів, а також обсягу додаткових стягнень. Зокрема в Польщі водночас з реєстраційним збором необхідно сплатити утилізаційний збір.

Витрати на утримання та експлуатацію євроблях

Водій повинен одразу ж оформити страхування цивільно-правової відповідальності, ціна якого залежить від тарифів країни, де зареєстровано авто; покриття страхового полісу; віку, пробігу та об’єму двигуна транспортного засобу; а також страхової історії водія.

Особливості розмитнення

Розміри зазначених платежів залежать від технічних характеристик авто — його віку, об'єму двигуна, пробігу, обсягу викидів СО2 і можуть сягати декількох сотень євро на рік.

Дивіться: Авто на евробляхах: скільки буде коштувати розмитнення і які штрафи запровадять

Як повідомляв портал "Знай.ua", українці почали набагато частіше купувати нові авто, аніж вживані.