Середній вік автомобілів в Україні вже давно перевищує 20 років. Ми випереджаємо за статистикою хіба що Кубу – там норма для машин складає 38 років.
Ветерани автомобільного ринку
Останні кілька років вітчизняний автопарк за допомогою ввезення "євроблях". Принаймні, таку думку в ефірі одного з українських телеканалів нещодавно висловив правозахисник Володимир Караваєв.
Він впевнений, що такі машини прибувають вже у 10-річному віці, тобто зазвичай у набагато кращому стані, ніж наші. Найновіші машини, віком до трьох років - у жителів Саудівської Аварії. У країнах Європейського Союзу цей показник становить 8 років. У Сполучених Штатах Америки та Російської Федерації, відповідно, 11 і 12 років.
Чому в Україні не утилізують старі машини?
Держава, на жаль, не фінансує подібні проекти, хоча за кордоном це нормальна практика. Колись середній вік машин в Україні був 19,6, а тепер перевалив за 30 років, тож різниця очевидна. Закон про утилізацію транспорту, щоправда, прийняли ще 5 років тому. Тоді планувалося, що із бюджету будуть повертати підприємствам кошти, а на всі нові автомобілі ввели утилізаційний збір.
Пенсія зросте майже на 1000 грн: хто може сподіватися на підвищення
Підлітки понівечили жінку і скинули її зі скелі: найстаршого злочинця стратили за допомогою тортур
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
Улюблені марки україн
Два роки потому довелося скасувати податок через невигідність для бізнесу, але ліцензію на утилізацію авто 2015-го отримало понад 280 підприємств в Україні. Та насправді не впоралися з жодною машиною. Вони й досі гниють на автомобільних кладовищ – після ДТП, або просто ті, які вже "дожили свій вік".
Відомо, що чим старіший автомобіль, тим більше шкоди навколишньому середовищу він завдає: до ґрунту потрапляють свинець, ртуть, машинне масло, залишки паливно-масляних речовин, іржі.
Звідки привозять авто в Україну?
Однак українці не мають стимулу, щоб позбавлятися від старих машин. Приміром, французу, який не утилізує автомобіль, загрожує штраф 75 тис. євро і два роки ув'язнення. При цьому, норвежці платять при покупці авто 350 доларів, які можна повернути, здавши транспортний засіб на утилізацію. У Німеччині автовиробник повинен використовувати не менше 95% матеріалів, які піддаються переробці.
Дивіться: Топ-10 найдешевших нових авто в Україні