Виявилося, що один із найбільших українських державних банків "ПриватБанк" довгі роки не може взяти під власний контроль 245 автомобільних заправних станцій. При тому що всі ці АЗС належать банку.

Цими заправками на умовах лізингу володіють компанії із групи "Приват" Ігоря Коломойського. Однак вони за це не платять і вже накопичили понад 10 млрд. грн. боргів, за даними держбанку.

Про це стало відомо завдяки новій публікації української редакції журналу Forbes.

Ігор Коломойський

Ці заправки, отримані банком у заставу на вимогу НБУ напередодні націоналізації, були одразу передані до лізингу групи "Приват" у 2016 році на 10 років, розповідала Forbes у 2021-му Галина Пахачук, яка тоді обіймала посаду заступника голови правління ПриватБанку.

Популярні новини зараз

Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень

Плюс 2361 грн на картку щомісяця: хтось із пенсіонерів у 2025 році отримає солідний бонус

Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу

Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти

Показати ще

Перші чотири місяці після націоналізації ПриватБанк отримував платежі за лізинговими договорами. Потім позичальники перестали платити, казала Пахачук.

На липень 2023-го борг групи "Приват" перевищив 10 млрд грн, за даними ПриватБанку, які є у розпорядженні Forbes. Натомість компанії з групи Коломойського могли за цей час заробити щонайменше 1,87 млрд грн прибутку з цих заправок, за оцінкою директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна. Його розрахунки будуються на тому, що одна заправка "Привату" продає 1900 л на добу з націнкою 2 грн/л.

"Для неформальної групи АЗС "Приват" 245 заправок - це чверть мережі. Група об'єднує 950 заправок під різними брендами, найбільші з них - "Авіас" та ANP. Наприклад, один із лідерів ринку WOG має 380 АЗС, ОККО - 430 заправок. Forbes звернувся за коментарем до "Авіасу", але не отримав відповіді. Редакція готова опублікувати позицію групи "Приват" у цій справі відразу після її надання", - зазначає видання.

Приватбанк. Фото: скрін youtube

ПриватБанк намагається розірвати лізингові угоди з 2020 року. Тоді банку вдалося повернути у власність 65 АЗС. Відразу після перших успіхів банк переслідують невдачі – юристи "Привату" знайшли спосіб, як зберігати статус-кво.

"Група компаній з орбіти колишніх власників банку вже третій рік поспіль руками окремих суддів блокує ПриватБанку можливість проводити заходи позасудового та судового врегулювання проблемної заборгованості", - каже Олеся Жулинська, директор з комунікацій ПриватБанку.

Заправка ОККО, фото з вільних джерел

Черговий виток судових спорів ПриватБанку та групи "Приват" розпочався у червні 2023-го. Відразу 34 компанії із групи "Приват" подали позови до господарського суду Запоріжжя. Під приводом банкрутства одного із суборендарів позивачі хочуть вкотре домогтися судового забезпечення, тобто заборони вилучення заправок ПриватБанком.

Нагадаємо, українець не може користуватися карткою "Приватбанку" через Google Pay: банк кинув віч-на-віч із проблемою.

Раніше повідомлялося, підозрілі суми для переказів: скільки одноразово можна отримати на картку.

Також, клієнти скаржаться, що Monobank обмежує оплату за програмою єВідновлення: "Це змова великих мереж та банку".