Ера інтернет-реклами настала більше 15 років тому і розвивається зі швидкістю світла. Інтернет-маркетинг знаходить нові шляхи для пошуку цільової аудиторії, адресна реклама дозволяє витрачати менше ресурсів, спрямовуючи інформацію таргетовано. Сьогодні поговоримо про види реклами, як її сприймають користувачі і чи є сенс відправити вашого маркетолога на нові курси з розповсюдження реклами.
Види реклами в інтернеті
Завдяки розвитку інтернету, активної роботи пошукових систем і появи нових соціальних мереж, інтернет-маркетинг став актуальною темою для більшості підприємств. Кожен бізнес обирає відповідний спосіб донесення до клієнта інформації.
SEO просування - це вид реклами, що базується на пошуковому запиті користувача. Під час пошуку потрібної інформації, людина вводить в пошуковий рядок потрібний запит. Відповідність слів дозволяє знайти потрібну інформацію на тисячах сайтах, де є точне збіг слів або їх варіації. Це той вид реклами, який в першу чергу цікавить авторів сайтів: завдяки якісній роботі SEO-фахівців і копірайтерів, сайт може отримувати велике охоплення аудиторії без надмірних вкладень в контекстну рекламу.
Контекстна реклама буде з'являтися тільки за запитом на пошуковому сайті або на будь-яких інших сайтах, які відвідує користувач. Це більш спрямований варіант реклами, який може здатися нав'язливим або неактуальним, але користується великою популярністю. Суть контекстної видачі реклами в тому, що якщо ви коли-небудь вводили у пошук певні запити, то деякий час йому можуть пропонуватися сайти з відповідним запитом.
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Медійна реклама створена не заради великих продажів, але дозволяє користувачам запам'ятати бренд. Впізнаваність компанії підвищується за рахунок запам'ятовуваності провокаційного банера або короткого ролика. Людина запам'ятовує слогани і фірмові кольори, що допомагає в майбутньому обрати фірму для покупки або послуги. Занадто нав'язлива, объективована, невдала реклама може спрацювати і навпаки - користувач запам'ятає бренд, як той, який ніколи обраний не буде. Але головна задача буде виконана - рекламу запам'ятають.
Вірусний маркетинг доступний для створення тільки геніям реклами. Креативщики створюють унікальний відеоряд або картинки, які змушують користувачів ділитися цією інформацією у соціальних мережах, пересилати в повідомленнях, показувати рекламу при зустрічах. Це працює з соціальними проектами, продуманими відео і гумористичним контентом. Щоб змусити поділитися інформацією, треба вкласти багато ресурсів у створення реклами, але коли вона стає вірусної, рекламодавці економлять на поширенні.
SMM став лідером серед видів реклами в минулому році. Соціальний медіа маркетинг - це поширення інформації в соціальних мережах. Золота жила для рекламників і унікальний інструмент для користувачів став доступний тим, хто використовує для дозвілля і роботи соціальні мережі. Завдяки тому, що користувачі соціальних мереж додають особисту інформацію, маркетологи можуть таргетувати рекламу і доносити її до потрібних людей. Так, зазначивши відвідування країни або міста, користувач почне бачити рекламу для відвідування місцевих закладів. Любитель книг, заповнив інформацію про хобі та інтереси, обов'язково ознайомитися з інформацією про спільнотах або книжкових магазинах.
E-mail-розсилка користується популярністю з моменту створення віртуальних поштових скриньок. Але тепер, щоб користувач відкрив листа і не відправив його у спам, треба придумати тему листа, яка не залишить байдужою. Відправкою мейлів займаються багато компаній. Деякі фірми користуються власною великою базою адрес, інші купують їх, але від кількості і якості адрес залежить успішність розсилки.
Всемогутній Instagram
Користувачі мережі Instagram стали жертвами не тільки моди на віртуальну життя, але і схильні до активної реклами на теренах соціальної мережі. В Instagram працює не тільки контекстна реклама, але і вплив инфлюенсеров на маси. Блогери користуються впізнаваністю і “довірчими” відносинами з тисячами передплатників, поширюючи, часто, неперевірені товари.
Наприклад, популярна кілька років тому в Росії щіточка для очищення обличчя почала з'являтися в українському instagram-просторі. Оригінал і китайські підробки мало чим відрізняються, як показали тести. А косметології взагалі не радять їй користуватися. Але товар продовжує рекламуватися.
Незважаючи на те, що бувають явні провали, Instagram став супер-популярної майданчиком для реклами. Брендам не треба знімати рекламні відео і придумувати нові тексти для рекламних статей - блогери самі роблять цю роботу, часто, дуже якісно і швидко. Економія на продакшине дає можливість звернутися до багатьом блогерам, поширивши інформацію для цільової аудиторії.
Тепер, инфлюенсеры з'являються на фотографіях в одязі й з аксесуарами, які моментально викликають хвилю питань у передплатників. Така реклама може працювати за бартером або непогано оплачуватися з умовою повернення продукції.
Деякі магазини перестали ставити ставк на сайти і повністю перейшли на соціальні мережі, просуваючи різними способами свої товари і послуги.
А як же Facebook?
Незважаючи на активно розвивається Instagram, найпопулярнішою соцмережею в світі залишається Facebook. Він розвивається з такою швидкістю, що SMM-менеджери не встигають ходити на курси, щоб перемогти рекламу в мережі. Тепер, Фейсбук пропонує розширені налаштування для бізнесу. Бренд може знайти свого покупця, відсіявши за допомогою наданої інформації. Реклама в Facebook вимагає постійного розвитку персоналу та великих бюджетів для тестування нових функцій.
Особливістю реклами в соціальних мережах є таргетування, охоплення, який дає максимум результату. Точне попадання в потреби користувача дає можливість не витрачати рекламний бюджет на “порожні” покази.
Також варто зауважити, що в кожній країні, в різних містах, з різним бізнесом, реклама в соціальних мережах працює по-різному. Немає точного рецепту успіху реклами, тому що робота з споживачами - це шлях, де є місце помилок і розвитку.
Курси для маркетологів і рекламістів
Щоб створювати придатний контент для споживачів, треба мати не лише талант, але і досвід. Досвід отримують завдяки роботі, а роботу дають не знають, а тим, хто навчається. Нескладна схема, якщо замислитися: якщо працівник вміє слухати і вчитися, зможе досягти успіхів у своїй справі. Великі корпорації мінімум раз в рік відправляють співробітників на курси підвищення кваліфікації. Деякі змушують працівників вчитися постійно, оплачуючи курси англійської, малювання, маркетингу і тд.
В Україні, як правило, працівники сфери реклами відвідують конференції та курси за рахунок компаній. Їх запрошують партнери або дають знижки за оптову купівлю квитків. Самостійне навчання присутній серед фрілансерів, Фопів і працівників невеликих підприємств.
Спікери розповідають про свій досвід роботи з рекламою, новини маркетингу, рекламних прийомах і вихід на новий рівень. Розвиток контенту повинно відбуватися разом з розвитком бізнесу.
Вартість семінарів від 150 грн до 100 дол за одне відвідування. В залежності від досвіду спікера і його популярності. Курси для маркетологів в Києві можуть коштувати від 300 дол до нескінченності.
Вебінари проводяться в рекламних цілях, безкоштовно, але можуть бути корисними для початківців. Реклама на OLX, эмейл-маркетинг, контент-маркетинг, реклама в Facebook мають свої особливості, які можна частково дізнатися на безкоштовних уроках.
Всюдисуща реклама
Іноді здається, що світ тепер ніколи не стане нормальним - без реклами на кожному кроці. Але завдяки розвитку реклами, ми бачимо не тільки негативні моменти: поширення інформації відбувається швидше і якісніше. Тепер, реклама - це мистецтво. Показавши продукт без підготовки, можна приректи його на провал.
Нав'язлива і дратуюча реклама має свої переваги для рекламодавця. Якщо ви думаєте, що викликавши у користувача роздратування, бренд отримує негативну статистику, то ви не праві. За даними джерел можна дізнатися, що дратує реклама викликає “хоч якусь реакцію”. Серед величезної безлічі реклами, постійно переслідує споживача, реклама, викликала негативну реакцію вже вважається успішною. Впізнаваність бренду і переходи по посиланню збільшуються. Так звана “банерна сліпота” призводить до того, що маркетологи починають користуватися забороненим прийомами, кажучи про те, що “чорний піар - теж піар”.
найгірше для реклами - це ігнорування її користувачами. Проблема може полягати в тому, що реклама спрямована не на ту аудиторію. Можливо, контент не цікавий і не викликає ніяких емоцій. Тому, на створення і таргетування бренди витрачають сотні доларів на місяць.