Американські вчені під керівництвом Джорджа Лаудера з Гарвардського університету запропонували поліпшити аеродинамічні характеристики крила літака, покривши його поверхню невеликими лусочками, за формою повторюють геометрію луски акули.
Зміна геометрії крила літака — один із способів поліпшити його аеродинамічні характеристики; зокрема, це дозволяє зменшити силу опору повітря і збільшити підйомну силу.
Потрібного ефекту може призвести як використання додаткових елементів, так і модифікація геометрії поверхні крила.
Такі зміни не потребують додаткових джерел енергії та покращують аеродинаміку крила тільки за рахунок взаємодії потоку повітря з поверхнею крила.
Функції ТЦК хочуть розширити: що зміниться для військовозобов'язаних
Тотальний військовий облік: чоловікам більше не уникнути мобілізації
Нові тарифи на світло, газ та іншу комуналку: платіжки зростуть на 5000 грн
Мобілізувати всіх без винятків: у кого хочуть забрати відстрочки
Як правило, такі аеродинамічні елементи, засновані на зміні напряму повітряних потоків і формування в них невеликих вихорів.
Проаналізувавши фотографії лусочок, вчені побудували тривимірну модель і надрукували штучні елементи аналогічної форми з фотополімеру на 3d-принтері.
Такими штучними лусочками автори роботи покрили модель крила літака, вишикувавши в один або чотири ряди вздовж крила.
Виявилося, що використання лусочок дійсно призводить до одночасного зниження аеродинамічного опору і збільшення підйомної сили.
Така поведінка вчені пояснюють механізмом, який включає в себе два процеси. По-перше, відбувається розподіл об'ємів повітря в області за кожною лусочкою, що призводить до утворення неоднорідного розподілу тисків і збільшення ефективності засмоктування повітря.
Раніше портал "Знай.uа" повідомив про акул проти Трампа.