Ще на початку року колишній очільник Укрзалізниці Войцех Балчун запевняв: нових потягів закупили достатньо, транспортний склад замінять - і "реформа стартувала". Те, що вагони були польськими і, м'яко кажучи, б/у, про це змовчали. Але, як виявилося, головна небезпека для життя пасажирів крилася не в цьому.

Про це йдеться у розслідуванні Bihus.info.

Вимоги до якості скріплень, що утримують залізничні колії – ось де ховається головна корупційна складова. Ще п'ять років тому, якщо вірити документам, їх зменшили: тобто, автоматично понизили безпеку послуг перевізника. Підтвердив це і виконуючий обов'язки головного інженера Володимир Чемеринський: нові правила дозволяли послабити якість клем, що притискають рейки до шпал, на 10% (автоматично зробили їх гірше на 25 кілоньютонів. - Ред.).

Ніхто не звернув раніше уваги на цікаву деталь: сталося це за рік після падіння якості у постачальника-монополіста: Корпорації КРТ (власність нардепів від БПП Ярослава та Богдана Дубневичів).

Популярні новини зараз

Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно

Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять

Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї

Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання

Показати ще

Шість років тому обов'язкові норми там упали від 25 кН до 15-17 кН, тому практично половина деталей деформувалися від тривалого використання.

Браковану продукцію замінили, але норми так і не підвищили до загальноприйнятих стандартів. Тендер на закупівлю чергових партій оголосили вже у 2015 році, і нібито все "пішло за планом", проте вже через рік детективи НАБУ довели протилежне: нові кріплення знову ж таки на 10% нижче зазначених у документації.

Кріплення рейок до шпал (це підтвердить вам будь-який механік та машиніст залізниці) – не менш важливий аспект, ніж технічний стан вагонів. Адже навіть мінімальний проміжок між ними загрожує смертельними наслідками.

Як повідомляв портал "Знай.ua", з'явився повний перелік безкоштовних послуг УЗ, про які ніколи не розповідають пасажирам провідники.