Ще на початку року колишній очільник Укрзалізниці Войцех Балчун запевняв: нових потягів закупили достатньо, транспортний склад замінять - і "реформа стартувала". Те, що вагони були польськими і, м'яко кажучи, б/у, про це змовчали. Але, як виявилося, головна небезпека для життя пасажирів крилася не в цьому.
Про це йдеться у розслідуванні Bihus.info.
Вимоги до якості скріплень, що утримують залізничні колії – ось де ховається головна корупційна складова. Ще п'ять років тому, якщо вірити документам, їх зменшили: тобто, автоматично понизили безпеку послуг перевізника. Підтвердив це і виконуючий обов'язки головного інженера Володимир Чемеринський: нові правила дозволяли послабити якість клем, що притискають рейки до шпал, на 10% (автоматично зробили їх гірше на 25 кілоньютонів. - Ред.).
Ніхто не звернув раніше уваги на цікаву деталь: сталося це за рік після падіння якості у постачальника-монополіста: Корпорації КРТ (власність нардепів від БПП Ярослава та Богдана Дубневичів).
Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно
Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Шість років тому обов'язкові норми там упали від 25 кН до 15-17 кН, тому практично половина деталей деформувалися від тривалого використання.
Браковану продукцію замінили, але норми так і не підвищили до загальноприйнятих стандартів. Тендер на закупівлю чергових партій оголосили вже у 2015 році, і нібито все "пішло за планом", проте вже через рік детективи НАБУ довели протилежне: нові кріплення знову ж таки на 10% нижче зазначених у документації.
Кріплення рейок до шпал (це підтвердить вам будь-який механік та машиніст залізниці) – не менш важливий аспект, ніж технічний стан вагонів. Адже навіть мінімальний проміжок між ними загрожує смертельними наслідками.