Із 18 мереж супермаркетів жодна за останні 9 місяців не виконала вимог Антимонопольного комітету, повідомили сьогодні в АМКУ. У квітні інспектори Комітету оштрафували 18 мереж супермаркетів на 203,6 млн грн за картельну змову та зумисне підвищення цін. Серед них "Фуршет", "Фудмаркет", " АТБ-маркет", "Ашан Україна Гіпермаркет", "Метро Кеш енд Керрі Україна", "БІЛЛА-Україна", "Фоззі-Фуд", "Фора", "Новус Україна", "Фуршет" та інші. Штраф і пеню виплатив лише "Еко-маркет". Решта стали оскаржувати штрафи в суді.
"Було б дивно, якби так не було і всі дружно заплатили ці штрафи. Адже нашим законодавством передбачений механізм оскарження таких штрафів. Після рішення суду, потім його можна оскаржити в апеляціному суді. Якщо й це не допоможе, власники перереєструють свою власність, перероблять всі документи й уникнуть відповідальності", - каже "Знай" Олексій Дорошенко, директор Української асоціації торгових мереж.
Читайте також П'ять способів скоротити витрати на авто
За його словами, відшкодування подібних штрафів зазвичай затягується на роки. Якщо у власника мережі закінчуються всі аргументи на свою користь, він відкриває нову торгову марку замість своєї.
"Зрозуміло, що власники мереж люди дуже впливові, тому тут потрібна політична воля. Інакше порядку в цій сфері не наведеш. Сама ймовірність картельної змови дуже велика. Швидше за все, мережі зумисно піднімали ціни. Адже раніше постачальники для них створювали вигідні умови, продавали продукцію в кредит, йшли на зустріч. Після девальвації гривні більшість постачальників збанкрутували, розстрочку мережам товару ніхто не дає. А їхні власники хочуть мати такі великі прибутки, як і раніше. Ось і піднімають ціни", - пояснює спеціаліст.
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Нагадаємо, що у лютому-квітні минулого року деякі мережі супермаркетів підняли ціни на 60 відсотків. Їхні аналітики прогнозували вартість долара до кінця року — 50-60 грн, тому закладали у вартість товарів ризик гіперінфляції.