Міністр інфраструктури Володимир Омелян озвучив далеко не нову думку: залишити в містах-мільйонниках лише громадський транспорт - трамваї, тролейбуси і електробуси, а маршрутки прибрати.

Однак чи можливо українським мегаполісам піти по стопах європейських міст вже сьогодні? У цьому питанні розбірались журналісти kp.ua.

Маршрутки - не український винахід. Усі європейські країни пройшли цей етап і сьогодні повертаються до муніципального транспорту. Адже він економічно ефективний, займає менше місця на дорогах і може перевезти більше пасажирів. У нас інший ключовий фактор - в міськтранспорту більшість їдуть зайцями, а маршрутки приносять ніким не враховані готівку.

Перші маршрутки в Києві з'явилися в 90-х роках і з цього моменту муніципальний транспорт почали "вбивати".

"Почали знімати трамваї по всіх центральних напрямків в Києві на догоду маршруткам: лінії Саксаганського, Антоновича, абсолютно весь трамвай на Печерську, на Набережному шосе і мосту Патона - знімали муніципальний транспорт і ставили пріоритет для автомобільного транспорту", - прокоментував фахівець з інтелектуальних транспортних систем Олександр Рак.

Популярні новини зараз

Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять

Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї

Не наплутайте з показниками лічильників цього місяця: Нафтогаз звернувся до українців

Долари з "заначки" можуть розчарувати: почали діяти нові правила обміну валюти

Показати ще

Ще одна проблема з маршрутками полягає в тому, що адміністрація міста не має важелів впливу на перевізника.

"У європейських країнах курсують маршрутки - невеликі комфортабельні автобуси, а не такі, як у нас - малої місткості. Так ось у них робота перевізника прописана в договорі, який укладають з адміністрацією міста. Оцінюють роботу і пасажири. І якщо є порушення в роботі - розривають договір. У нашому випадку ніхто не оцінює, наскільки виконують перевізники елементарні норми. І навіть якщо з якоїсь причини адміністрація розриває договір з перевізником, останній все одно виходить на маршрут і везе людей, адже ніхто на нього впливу не має", - додав Олександ Рак.

Дивіться: смертельна ДТП у Києві за участю маршрутки

Як повідомляв портал "Знай.ua", у Харкові 37-річний чоловік у стані алкогольного сп'яніння викрав маршрутку на зупинці громадського транспорту. Одразу ж після цього він потрапив у ДТП.