Міністр інфраструктури Володимир Омелян озвучив далеко не нову думку: залишити в містах-мільйонниках лише громадський транспорт - трамваї, тролейбуси і електробуси, а маршрутки прибрати.
Однак чи можливо українським мегаполісам піти по стопах європейських міст вже сьогодні? У цьому питанні розбірались журналісти kp.ua.
Маршрутки - не український винахід. Усі європейські країни пройшли цей етап і сьогодні повертаються до муніципального транспорту. Адже він економічно ефективний, займає менше місця на дорогах і може перевезти більше пасажирів. У нас інший ключовий фактор - в міськтранспорту більшість їдуть зайцями, а маршрутки приносять ніким не враховані готівку.
Перші маршрутки в Києві з'явилися в 90-х роках і з цього моменту муніципальний транспорт почали "вбивати".
"Почали знімати трамваї по всіх центральних напрямків в Києві на догоду маршруткам: лінії Саксаганського, Антоновича, абсолютно весь трамвай на Печерську, на Набережному шосе і мосту Патона - знімали муніципальний транспорт і ставили пріоритет для автомобільного транспорту", - прокоментував фахівець з інтелектуальних транспортних систем Олександр Рак.
Популярні новини заразПоказати щеУкраїнців зобов'яжуть сплатити податки за квартири минулих десятиліть
Гороскоп на тиждень 6-12 травня для всіх знаків Зодіаку: труднощі Близнюків, союзники Скорпіона та успіхи Риб
Платити по 2,64 грн за кВт будуть не всі: якими будуть травневі платіжки за світло
Українцям кардинально змінять правила оплати комуналки: до чого готуватись
Ще одна проблема з маршрутками полягає в тому, що адміністрація міста не має важелів впливу на перевізника.
"У європейських країнах курсують маршрутки - невеликі комфортабельні автобуси, а не такі, як у нас - малої місткості. Так ось у них робота перевізника прописана в договорі, який укладають з адміністрацією міста. Оцінюють роботу і пасажири. І якщо є порушення в роботі - розривають договір. У нашому випадку ніхто не оцінює, наскільки виконують перевізники елементарні норми. І навіть якщо з якоїсь причини адміністрація розриває договір з перевізником, останній все одно виходить на маршрут і везе людей, адже ніхто на нього впливу не має", - додав Олександ Рак.
Дивіться: смертельна ДТП у Києві за участю маршрутки
Як повідомляв портал "Знай.ua", у Харкові 37-річний чоловік у стані алкогольного сп'яніння викрав маршрутку на зупинці громадського транспорту. Одразу ж після цього він потрапив у ДТП.