Відразу кілька авіаційних компаній, серед яких українські і міжнародні, завили про необгрунтовано завищені ставки на аеронавігаційне обслуговування в Україні. Про це сказано у відповідному листі на адресу Міністерства інфраструктури України (МІУ), передає УНН з посиланням на текст документа.
Так, авіакомпанії "МАУ", "Азур Ейр Україна", "Атласджет Україна", "СкайАП" і "Роза вітрів" констатували, що через бездіяльність з боку МІУ, авіаційна галузь України є однією з найдорожчих і неефективних у частині ставок збору за послуги з аеронавігаційного обслуговування (АНО).
"У 2010 році міністерство збільшило поодинокі ставки АНО: на маршруті на 22% до 46,56 євро за кожні 100 км обслуговування повітряного судна з ваговим коефіцієнтом 1, на підході та в районі аеродрому на 29% до 7,56 євро за 1 тонну максимальної злітної маси повітряного судна.
Ставки були збільшені без консультацій з користувачами повітряного простору, а також без обґрунтованих прорахунків, що було порушенням законодавства України, а також документів IСAO і "Євроконтролю".
З того часу МІУ ставки більше не переглядала, але оскільки вони були встановлені в євро, то валютна криза в Україні 2014-2015 рр спровокувала необґрунтоване зростання вартості аеронавігаційного обслуговування ще на 208%", - наголошується в листі.
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня
Авіакомпанії стверджують, що такий стан справ гальмує розвиток ринку внутрішнього авіаційного сполучення, загрожує розкриттю потенціалу вузлових аеропортів України, а також вказує на наявність ознак зловживання монопольним становищем і умов для неефективного використання коштів цивільної авіації.
"Принцип "cost base" має на меті створення простої та ефективної інфраструктури АНО ... Структура ДП "Украерорух" цього принципу не дотримується, внаслідок чого зникає межа між діяльністю "Украероруху" та монополіста-провайдера аеронавігаційних послуг та іншою діяльністю цього підприємства", - сказано в зверненні.
Все це суперечить документам міжнародних організацій IСAO і "Євроконтролю", переконані компанії.
В цілому, перевізники наголошують, що на сьогодні є всі передумови для того, щоб зменшити ставки АНО з метою стимулювання розвитку авіасполучень України, а також підстави для зміни структури "Украероруху" шляхом виокремлення засобів і доходів від аеронавігаційної діяльності на маршруті від заробітку на інших видах діяльності даного ДП.
У листі також сказано, що авіакомпанії констатують наявність ознак неефективного використання коштів цивільної авіації.
"Згідно з даними звітності ДП "Украерорух", підприємство на кінець 2017 року накопичило оборотних коштів в сумі 1,5 млрд грн, що становить більше половини річного доходу підприємства. Інші ж підприємства цивільної авіації України, на жаль, не мають можливості створення запасу оборотних коштів, який би становив половину їх річного доходу. Це, знову таки, підтверджує недотримання принципу "cost base" і створює умови для неефективного використання коштів цивільної авіації", - сказано в листі.
Як приклад такої неефективності, авіакомпанії вказали випадок із виведенням близько 400 млн грн грошей "Украероруху" на рахунки "Платинум банку" (за цим фактом сьогодні розслідуються мінімум три кримінальні справи - ред.).
Крім цього авіаційні перевізники заявили про роздутість штату ДП "Украаерорух" і про "проїдання" підприємством коштів цивільної авіації.
На підставі цього, "МАУ", "Азур Ейр Україна", "Атласджет Україна", "СкайАП" і "Роза вітрів" зажадали від МІУ припинити бездіяльність, скасувати наказ про підняття ставок на АНО, впровадити практику публічних слухань про зміну цін і тарифів, а також провести з учасниками повітряного простору консультації щодо механізмів сплати аеронавігаційних зборів у 2018 році, в тому числі, з урахуванням накопичених на рахунках ДП "Украерорух" оборотних коштів.
Нагадаємо, раніше в "Украерорусі" попередили про можливість проведення страйку. Деякі ЗМІ з цього приводу заговорили навіть про загрозу зриву фіналу Ліги чемпіонів УЄФА. У такому випадку, якщо страйк таки стане реальністю, то в українських аеропортах на три доби можуть застрягти орієнтовно півмільйона пасажирів літаків.
"Я не можу замість колективу приймати рішення. І не можу говорити про якісь дати. Я можу сказати одне, учасники Трудової конференції висловили готовність до таких радикальних заходів. Їх вимоги півроку ігноруються з боку МІУ. Звернення колективу і профспілок про те, що "Украерорух" не повинні очолювати люди, які фігурують в кримінальних справах про корупцію, нікому не цікаві. Більш того, окремі чиновники міністерства намагаються "закрити рот" і співробітникам ДП, і профспілкам", - прокоментував ситуацію голова Ради підприємства Кирило Поліщук.
Також, за його словами, вимоги працівників "Украероруху" до МІУ "дуже прості" - виконати рішення трудового колективу.
"А колектив вирішив і висловив недовіру директору Бабейчуку і його заступникам. На підставі цього зажадав від міністра Омеляна звільнити Бабейчука, Мельника, Шевчука, Гомболевського і Касьяненка. Причина недовіри цим людям і таких вимог в тому, що при зазначених чиновниках з підприємства було виведено 405 млн грн на банк-банкрут "Платинум банк". На нашу думку, це була банальна схема розкрадання бюджетних коштів. За даним фактом порушено вже три кримінальні справи, а їх фігуранти продовжують керувати "Украерорухом". В якій країні таке можливо?" - додав він.