Основною причиною різкого подорожчання автогазу в Україні в серпні став його дефіцит в країнах, звідки він традиційно поставляється –в Росії, Білорусі і Польщі, заявив Нісан Моїсеєв, глава компанії Proton Energy Group S. A. (Швейцарія), яка є найбільшим оптовим постачальником цієї продукції.

"Українська криза підштовхнула і суто внутрішні фактори, це сезонне зростання споживання, брак рухомого складу. Окрема тема – сховища. При піковому споживанні 150 тис. тонн в місяць резервуарний парк всього 40 тис. тонн", – зазначив він в інтерв'ю профільному виданню EnKorr, опублікованому в понеділок.

Н. Моїсеєв пояснив, що в період низьких цін можна було б робити запас і плавно проходити пік споживання, проте брак сховищ зумовлює дорожнечу послуг зі зберігання і ризикованість створення запасів.

За його словами, дефіцит автогазу в перерахованих країнах через зупинку ряду заводів на сезонні ремонти викликав зростання цін в Європі та Чорноморському регіоні на 10-15%.

"Всі ці фактори викликали кризу минулого літа, але зараз все проходить гостріше, оскільки споживання за рік знову зросло, країні потрібно більше газу, а його немає", – вважає глава Proton Energy.

Популярні новини зараз

Долари можна продавати? Що буде з курсом в Україні після приходу Трампа

Надіються всі, але мало хто відчує: чого чекати від індексації пенсій у 2025 році

Дають лише 3 дні: в Україні змінилися правила повісток поштою, що це змінює для чоловіків

Українців попередили про три місяці без пенсії: у кого будуть проблеми з ПФУ

Показати ще

Він уточнив, що, навіть маючи довгострокові контракти з "Роснафтою", компанія в першій половині серпня недоотримала обумовлені обсяги, однак за підсумками місяця це відставання від графіка поставок повинно бути ліквідовано.

Н. Моїсеєв відкинув звинувачення Proton Energy в монополізмі і зловживанні монопольним становищем для штучного подорожчання автогазу на українському ринку. За його словами, компанія щомісяця продає на кордоні 36 тис. тонн газу провідним українським гравцям, а ще 4 тис. тонн поставляє дочірній компанії "Глуско-Україна", тоді як обсяг продажів у серпні в Україні оцінюється приблизно в 130 тис. тонн, а при відсутності дефіциту – 150 тис. тонн.

Він уточнив, що "Глуско-Україна", в свою чергу, 2,2 тис. тонн перепродасть по терм-контрактами іншим мережам. Оскільки у серпні споживання складе близько 130 тис. тонн, частка ринку "Глуско" буде дорівнює 1,5%.

Н. Моїсеєв також стверджує, що механізм ціноутворення на продавані компанією на оптовому ринку 36 тис. тонн скрапленого газу був прописаний ще в лютому і будується за формулою на основі котирувань агентства Argus.

"У серпні, коли на внутрішньому ринку оптова вартість газу перевищила $1100/тонна, ми поставляємо пропан-бутан нашим контрагентам в середньому по $635/тонна з урахуванням акцизу і ПДВ", – сказав він.

За його словами, "Глуско-Україна" на роздрібному ринку також орієнтується на котирування Argus, згідно з якими її пікові ціни становили 15,35 грн/л, а минулого тижня знизилися до 14,95 грн/л.

Глава Proton Energy також зазначив, що за 7 місяців 2017 року обсяги імпорту російського автогазу на український ринок склали 365 тис. тонн проти 395 тис. тонн за аналогічний період минулого року, а його частка в імпорті знизилася з 71% до 58%.