В Карпатах на кордоні Львівської та Закарпатської областей відкрили перший залізничний тунель, який побудували в незалежній Україні. Відомо, що будівництво тривало близько десяти років.
Старий одноколійний Бескидський тунель розташований на гірському перевалі в Карпатах (перегін Бескид – Скотарське), був побудований ще в 1886 році як частина Львівської залізниці. Більш ніж через сторіччя, в 2007 році, тунель був визнаний аварійним. Тоді було прийнято рішення побудувати новий двоколійний тунель.
Пошуки фінансування, а потім узгодження проекту, документів та підготовчі роботи тривали кілька років. Перший етап будівельних робіт розпочали у 2009 році. У жовтні 2017 року почалися роботи з облаштування залізничної інфраструктури всередині тунелю і на підходах до нього, які планувалося завершити восени 2018 року. За фактом всі роботи були завершені ще в травні.
Мобілізацію в Україні посилять: ТЦК змусять працювати ефективніше
Всіх чоловіків змусять встановити "Резерв+": які зміни чекають мобілізацію
Подачу газу тимчасово припинять: газовики попереджають українців про ремонтні роботи до кінця листопада
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Факти і цифри
Бескидський тунель розташований на кордоні Львівської та Закарпатської областей. Для України він має стратегічне значення, оскільки цим маршрутом перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 60% транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи. І ці обсяги зростають.
Будівництво Бескидського тунелю фінансувалося за рахунок коштів регіонального філіалу "Львівська залізниця" та з використанням кредитних коштів, зокрема Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР) та Європейського інвестиційного банку (ЄІБ).
З початку реалізації проекту було профінансовано 2,29 млрд грн, з яких кошти ЄБРР – 526,8 млн грн, ЄІБ – більше 1 млрд грн, власні кошти "Укрзалізниці" – 666,5 млн грн. Вартість виконаних робіт склала 2 394 221 тис. грн.
Основні роботи з будівництва двоколійного тунелю проводив підрядник ЗАТ "Інтербудмонтаж". Це проходка тунелю, постійна обробка його склепіння та стін. Роботи тривали з 29 жовтня 2013 року по 26 вересня 2017 року.
Під час укладання шляхів залізничники використовували колійну машину "Унімат", призначену для виправно-рихтувальних робіт, вона виставляє шляхи за планом і профілем, а також виконує виправку стрілочних переходів.
Як повідомляв портал "Знай.uа" у четвер, 24 травня, в Україні відкрили залізничний Бескидський тунель.