Чотири тисячі відеокамер на дорогах країни планують встановити за півроку, аби скоротити кількість ДТП та мати змогу карати водіїв-порушників, апелюючи фото - та відеодоказами. Правда, застосовувати дані з цих камер можна буде тільки після прийняття у Верховній Раді відповідного закону.
Як працюватіме система відеофіксації, в ефірі "Голосу столиці" розповів директор департаменту комунікацій МВС України Артем Шевченко.
За його словами, в Європі жодна країна не обходиться без системи автоматичної фото-, відеофіксації порушень правил дорожнього руху, яка доволі суттєво дисциплінує водіїв. Навіть у сусідній Польщі впровадження цієї системи чисельністю всього 500 камер за останні роки дало доволі суттєве зниження аварійності.
"Саме тому цим шляхом безальтернативним буде йти МВС і Україна, але обов'язково враховуючи той негативний досвід, який був у 2006-2007 роках, коли ця система протрималася дуже недовго і була, по суті, знищена позовами до судів різних інстанцій. І один з них найвищого рівня поставив на ній хрест", - пояснив гість студії.
Щоб цього не повторилося, у відомстві Авакова вирішили не поспішати і повністю виправити всі помилки.
Нові правила бронювання від мобілізації: що зміниться з 1 грудня
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Є умова, вводять ліміт на 30 днів: що буде з тарифом на світло з 1 грудня
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
"Ми сім разів відміряємо, а один — відріжемо. І вже почали. Постанова, прийнята минулого тижня, відкриває широку дорогу до провадження цієї системи. Так, дійсно, нам треба ще прийняти один такий невеличкий закон у парламенті. І я закликаю всіх водіїв готуватися до того, що в наступному році у першій половині, а, можливо, навіть і в першому кварталі почне працювати, і так звані листи щастя, які були в 2006-2007 році, і доволі негативно які сприйняли тоді, повернуться", - підкреслив Шевченко.
Дивіться: Камери на дорогах - питання майже вирішене
Він не виключає нових позовів і пояснює це менталітетом водіїв, які не перестають порушувати правила і зовсім не хочуть відповідати. Саме тому дана система не матиме ніякої альтернативи, і від покарання не втече ніхто. Саме так все влаштовано в Європі та в усьому цивілізованому світі.
Як писав інформаційний портал "Знай.ua", з наступного року українським водіям знову доведеться проходити техогляд.