В Україні не падає попит на машини для ЗСУ, але люди дедалі менше завозять у країну автомобілі для себе через фінансову нестабільність.
Коли скасували нульову розмитнення, запитів про вибір авто було дуже багато. До фахівців зверталися з проханням підібрати чи не будь-яку машину, оскільки ввозити їх можна було без сплати податків.
"На ринку була паніка. Ажіотаж був такий, ніби ці машини роздавали безкоштовно. Ми не встигали не тільки виконувати замовлення на огляд авто в Німеччині та доставку в Україну. Ми просто не встигали проконсультувати всіх бажаючих", - згадує фахівець із добору автомобілів у Німеччині Сергій Біляченко.
Згодом європейці стали підвищувати ціни на машини, бо помітили величезний попит. Українці хотіли здебільшого бюджетні автомобілі – до 10-15 тисяч євро. Вони й дорожчали насамперед. Іноді щонайменше на 2 тисячі євро.
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Нині попит на машини суттєво знизився. Люди відкладають покупку машини до найкращих часів. Попит на послуги з розмитнення у Києві влітку впав разів у 10. Багато хто продає машини і планує виїхати за кордон. Такі люди готові знижувати вартість та купити машину часто можна значно дешевше.
Пікапи та джипи через високий попит за кордоном подорожчали. У Польщі, як кажуть самі волонтери, дешевше ніж 10 тисяч пристойного варіанту практично не знайти.
Натомість такі машини значно дешевші у Британії: через те, що кермо у них розташоване з правого боку, в Україні їх не розмитнити. Але військові охоче приймають такі машини до виконання бойових завдань. Їх дозволили не розтаможувати і везуть прямо на передову.
Toyota Hilux, Nissan Navara, Mitsubishi l200 – затребувані у ЗСУ моделі авто. Вони цінуються більше ніж інші пікапи, такі як Opel Frontera. У Європі вони й дорожчають, знайти добрий варіант непросто, каже Сергій Біляченко.
"Пікапи 4 на 4 – взагалі біда. Вони подорожчали у перші тижні війни, навіть не місяці. І подорожчали дуже сильно. Ми самі завозили багато таких машин на ЗСУ, допомагали іншим, хто робив збори. А раніше взагалі їх не возили - у нас їх не замовляли ні мисливці, ні рибалки", - сказав фахівець.
Раніше ми писали про те, як автомобіль може врятувати вас у блекаут: вистачить і для ноутбука, і для побутової техніки
Як повідомляв Знай.ua, будьте обережні з цим обладнанням у вашому будинку - може бути небезпечним: про що часто забувають