Bootcamp (буткемп) - майданчик, який допомагає зібрати в одному місці інвесторів, бізнесменів і фахівців для досягнення певних цілей, наприклад, навчання, розробки проекту, аналізу бізнесу та ін. Якщо спочатку Bootcamp проводилися в основному в IT-секторі, то сьогодні вони організовуються практично у всіх професійних сферах. Про те, як розвиваються Bootcamp нам розповіла Неля Ковбаса - виконавчий директор компанії GTM Plus. Зовсім недавно вона сама взяла участь в організації програми Lead Generation Bootcamp і тепер готова поділитися інсайдами про буткемп.
Вперше методика Bootcamp була використана для швидкої підготовки солдатів у військових умовах. Завдяки інтенсивній програмі і повного занурення в задачу новачок ставав повноцінним бійцем всього за 3 місяці.
Сьогодні формат буткемп успішно застосовують найбільші світові університети і бізнес-школи для підготовки висококваліфікованих фахівців у стислі терміни. Програма довела свою ефективність в усіх сферах, будь то вивчення іноземної мови, отримання нових навичок в IT, бізнесі, або реалізація власної ідеї.
Як за кілька тижнів стати висококласним фахівцем
Буткемп відрізняється від всіх інших тренінгів та навчальних програм можливістю за короткий період отримати знання і навички, іноді відповідні років навчання у вузі без розриву між теорією і реальною ситуацією на ринку. Навчальна програма розрахована на Full Time залученість і повне занурення в роботу.
Як правило, графік навчання складається з декількох блоків:
Розмір виплат зміниться: що чекає на пенсіонерів у 2025 році
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
-
Вивчення основ - лекції, оформлені в галузеві зустрічі, виставки та конференції з дискусіями, конкурсами пітч і швидкими експертними сесіями.
-
Застосування отриманих знань на практиці.
-
Експертні сесії - можливість представити свій продукт / ідею і отримати зворотній зв'язок від експертів та інвесторів.
-
Екскурсії в штаб-квартири провідних компаній - знайомство з внутрішньою організацією і культурою лідерів галузі.
-
Відвідування університетських майданчиків, на яких ведуться інноваційні розробки і тестуються технології.
Студенти отримують постійну підтримку викладачів - практикуючих експертів галузі, які завжди готові допомогти вдосконалювати нові навички.
Плюси методики
-
можливість отримати концентровані знання і навички за короткий проміжок часу;
-
повне занурення в робочий процес;
-
робота в команді та особисте спілкування з експертами;
-
практика в реальних проектах і вирішенні актуальних завдань ринку;
-
можливість перевірити власні гіпотези, уявити продукт і отримати зворотній зв'язок від експертів і потенційних інвесторів;
-
розширення контактів і зв'язків на глобальному рівні.
Крім того, учасники інтенсиву отримують відмінну практику в продажах - вміння презентувати себе, переконувати і завойовувати довіру незнайомій аудиторії.
Як вибрати Bootcamp
Для того, щоб навчання виправдало всі ваші очікування, вибирайте буткемп з урахуванням наступних факторів:
-
місце розташування майданчика - деякі буткемпи (наприклад, General Assembly) є міжнародними, інші - регіональними (Epicodus), треті - працюють в віддаленому форматі (Bloc);
-
вимоги до учасників - відбіркові етапи майданчиків можуть включати кілька раундів поведінкових і технічних інтерв'ю, а кращі IT-буткемпи охоче приймають програмістів-самоучок і випускників технічних вузів з напрацьованим бекграундом.
Розробникам також слід враховувати мови програмування, на яких побудовано навчання в IT-буткемпі - деякі майданчики орієнтовані на client side технології, інші можуть бути спрямовані на вивчення технологій server side, деякі охоплюють кілька напрямків.
Як підготуватися до інтенсиву
-
постарайтеся заздалегідь познайомитися з учасниками (список можна
отримати у організаторів) - визначте, з ким ви хочете поспілкуватися і напишіть їм в лінкедін; -
практикуйте свій питч англійською, якщо планується навчання в міжнародному форматі - важливо структурувати свою промову так, щоб вас розуміли;
-
вивчіть біографії учасників, спробуйте заздалегідь домовитися про
зустрічі з цікавими людьми - це підвищує шанси знайти партнерів та інвесторів; -
підготуйте візитки і свої цифрові профілі;
-
дізнайтеся про інші цільових заходах, на яких ви можете зустріти потенційних партнерів і клієнтів поза буткемпа. Я рекомендую скористатися сервісом meetap.com.
Як отримати максимум від програми
На час інтенсиву ви стаєте частиною команди, разом з колегами та експертами отримуєте новий досвід і застосовуєте його на практиці. Що ще необхідно робити для того, щоб максимально використовувати надані можливості?
-
Якнайбільше спілкуйтеся і налагоджувати зв'язки.
-
Отримайте максимум зворотного зв'язку про ваш проект від експертів, колег і потенційних інвесторів.
-
Будьте корисні іншим: дізнавайтеся потреби всіх, з ким спілкуєтеся, і пропонуйте в розумних межах свою допомогу.
-
Відвідуйте цікаві заходи поза основної програми.
По закінченню навчання перенесіть всі зібрані контакти в таблицю і постарайтеся написати кожному, з ким вдалося поспілкуватися, невелике повідомлення, в якому продовжите розпочату розмову і висловіть готовність надати більше даних про ваш продукт.