Оператори мобільного зв'язку України Kyivstar, Vodafone і Lifecell зобов'язані протягом двох тижнів переглянути тарифні пропозиції та відмовитися від практики брати з людей плату кожні 4 тижні, інакше Антимонопольний комітет України перегляне пакети за них.
Як відомо, з серпня 2018 року всі оператори перевели тарифні плани на чотиритижневий період тарифікації (28 днів), внаслідок чого клієнти змушені платити 13-й раз протягом року. З цієї причини на їх голови посипалися численні скарги громадян нашої країни, оскільки також оператори підвищили вартість всіх пакетів, а також, в більшості випадків, примусово перевели на них клієнтів, не залишаючи їм жодного вибору.
Антимонопольний комітет України вбачає в діях операторів ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. При цьому Kyivstar, Vodafone і Lifecell пояснювали зміну тарифів тим, що законодавством розрахунковий період в один місяць встановлено щодо терміну «абонентська плата», а нові тарифи підпадають під інший різновид оплати — «плата за пакет послуг». А значить нормативні обмеження не повинні на неї поширюватися. У відповідь на спробу виправдатися співробітники відомства з'ясували, що в розділах «Термінологія» згадується саме «абонентська плата».
Кинулися виправляти
Мобілізацію в Україні посилять: ТЦК змусять працювати ефективніше
Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень
Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Мобільні оператори у відповідь почали відмовлятися від сумнівної практики, наприклад, Vodafone змінив тарифні плани і підвищив розрахунковий період до місяця. Деякі тарифні плани були переведені в архів, а за рештою рішення буде прийнято «найближчим часом».
У свою чергу, Kyivstar продовжує наполягати, що термін «абонентська плата» має доступ до мережі, а їх 4-тижнева тарифікація стосується «пакету послуг». У той же час, менеджмент Kyivstar визнав, що внутрішні правила надання послуг компанії не розмежовують поняття абонплати та плати за пакет послуг, та що їх «пакет послуг» включає в себе і надання доступу до мережі.
Lifecell ніяк не аргументував тарифікацію з моменту відкриття справи у листопаді 2018 року.
Абонентська плата за сервіс нараховується за Правилами отримання та надання телекомунікаційних послуг, затвердженими Постановою Кабінету міністрів №295 і визначається саме як «календарний місяць». З цим оператори нічого зробити не можуть, тому тарифікація послуг пакетами в чотиритижневий термін вважається недобросовісною комерційною практикою.
Заключне засідання Антимонопольного комітету України у справі проти мобільних операторів послуг призначено на 15 квітня 2019 року. Саме на ньому буде прийнято остаточне рішення щодо законності 4-тижневих тарифів.
Нагадаємо, раніше наголошувалося, що українка поскаржилася на обман з боку Київстару, який безпідставно вилучив її мобільний номер, яким вона користувалася 15 років.
Як повідомляв портал "Знай.uа": Lifecell представив новий тарифний план, який коштує дуже дешево, однак українці розгледіли в ньому масу підводних каменів.
Також "Знай.uа" писав, що "Київстар" анонсував скасування всіх безлімітних тарифів, а також перегляд вартості своїх послуг.