2018 рік став для України рекордним за кількістю скасованих чи перенесених авіарейсів, зіпсованих нервів пасажирів та нових скандалів, як з перевізниками, так і з туроператорами.

За даними компанії AirHelp, що займається поверненням компенсацій за зірвані авіарейси, тільки за підсумками першого півріччя, сумарний розмір компенсації, яку авіакомпанії повинні виплатити українським мандрівникам, становить 2 млн євро. А це майже втричі більше, ніж подібних випадків було у 2017 році.

Перед святами спеціалісти компанії перелічили список причин, коли пасажири цілком законно можуть повернути витрачені гроші або компенсувати за неякісні послуги авіаперевізників.

1. Обслуговування

Якщо ви сіли в крісло лайнера і тут чуєте, що рейс затримується. Що може бути гріше. А якщо ви там провели дві години, вам зобов'язанінадати пасажирам воду і включити в салоні кондиціонер.

Популярні новини зараз

"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації

Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї

Хто не виконає вимоги ПФУ – залишиться без пенсії: кому призупинять виплати

Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім

Показати ще

Якщо ж літак не вилетів і через пять годин, ви можете вимагати, щоб вас перевели в зал очікування.

Якщо ж ви провели понад дві голини в залі очікування, а вильоту все ще немає, ви також можете вимагати в аеропорту харчування, напоїв тощо.

2. Розміщення в готелі

Якщо виліт рейсу переноситься на наступну добу, авіакомпанія зобов'язана розмістити пасажирів в готелі та організувати трансфер до готелю і назад в аеропорт.

До того , вас повинні поселити в готель, навіть якщо рейс перенесли не вини перевізника.

3. Обережне поводження з багажем

Під час авіаперельоту з багажем може трапитися все, що завгодно. Вам повинні компенсувати втрату багажу, якщо багаж полетів до іншої країни чи пошкоджені речі, валізу тощо.

Щоб отримати компенсацію, потрібно відразу ж в аеропорту, на стійці реєстрації багажу, подати заяву, а також встигнути направити вимогу про отримання компенсації протягом відведеного на це часу.

4. Дбайливе ставлення дj ваших тварин

Великі і деякі небезпечні тварини повинні перевозитися в багажному відділенні, разом з валізами у спеціальних контейнерах. А ось домашні улюбленці невеликого розміру можна брати з собою в салон в якості ручної поклажі.

Причому співробітники авіакомпанії не мають права поміщати тварину на багажну полицю над сидіннями. Єдиною вимогою залишається, зібрати та надати необхідін документи на перевезення тварин.

5. Відшкодування фізичної шкоди

Якщо під час перельоту пасажир отримує травму, йому належить фінансова компенсація. Раніше її максимальний розмір становив 8300 доларів США. Після того, як в Монреальські конвенцію були внесені зміни, розмір збільшився до 138 000 доларів.

Також пасажирам нагадують, що вони можуть вимагати таку компенсацію через суд у своїй країні, якщо авіакомпанія здіснює перельоти у вас на Батьківщині.

6. Надання медичної допомоги

Багато хто не раз бачив таке в кіно: у пасажира трапляється серцевий напад, бортпровідники кричать "Є на борту лікар?", на допомогу приходить Джордж Клуні і рятує пасажира.

Експерти стверджують, що у вас є право на надання допомоги: навіть якщо ви не лікар, ви можете допомогти іншому пасажиру, якому ця допомога потрібна, і ви будете в такому випадку застраховані.

7. Відмова в перевезенні

Часто авіакомпанії перетраховуються та продають більшу кількість квитків, ніж може розмістити літак пасажирів. Тоді деким пасажирам відмовляють у посадці на судно, навіть якщо він вчасно з'явився на посадку.

За європейським законом ЕС261, в такій ситуації пасажиру повинні негайно виплатити 250-600 євро, а також пересадити на інший рейс до пункту призначення, або відшкодувати вартість квитка.

8. Права людей з інвалідністю

Жодна авіакомпанія не може відмовити людині з інвалідністю в перельоті.

9. Право скаржитися

Практика показує, що авіапасажири рідко скаржаться або вимагають відшкодувати збиток за завдані їм незручності. Виявляється, 9 з 10 мадрівників в світі не знають про свої права.

Між тим, пасажир може не тільки вимагати компенсацію, але і поскаржитися, якщо авіакомпанія не надала обіцяні послуги. Як правило перевізники з увагою та розумінням ставляться до подібних скарг та намагаються виправити свої помилки.

10. Право на компенсацію

Згідно з Регламентом Європейського Союзу ЕС261, пасажирам належить компенсація в розмірі до 600 євро на людину в разі скасування чи тривалої затримки рейсу.

Це право поширюється на всі рейси, що вилітають з європейських аеропортів, а також на всі рейси, які виконуються перевізником, що базуються в ЄС, і пункт призначення яких знаходиться на території ЄС.

Якщо ви постраждали від затримки, скасування або овербукінга рейсу протягом останніх трьох років, ви можете вимагати компенсацію. На сайті AirHelp і з допомогою сканера посадкових талонів у мобільному додатку (iOS, Android) ви можете безкоштовно і не покидаючи аеропорту дізнатися, покладається вам компенсацію від авіакомпанії.

Нагадаємо, мандрівникам підказали, як купити дешевші квитки на літак.

Як повідомляв раніше Знай.ua, Укрзалізниця закрила каси продажу квитків у центрі Києві.

Також Знай.ua писав, що українцям розповіли, як зекономити, подорожуючи Австрією.