В самому розпалі той період, коли стає зрозуміло, навіщо маршрутники чіпляють іконки на лобове скло – якщо по такій дорозі їхати, справді молитва не завадить. Власникам легкових машин також варто запам'ятати основні правила безпеки, аби не перевернутися разом із автомобілем на слизькій трасі.
Все робимо плавно
І кермо повертати, і натискати педалі треба тільки спокійно. Тут уже недоречно показувати всім, який ви "шумахер" - різка зміна значень і векторів сил, прикладених до коліс, призведе до втрати зчеплення шин зі слизькою поверхнею.
Рушаємо з місця
Десятки тисяч українців залишилися без "броні" від мобілізації: за які порушення призиватимуть
Коли скасують графіки відключення світла: хто та як формував черги
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Українцям приготували нові виплати: хто отримуватиме 4500 грн щомісяця
Спочатку порівняйте стан покриття і майбутній маршрут, а головне – оцініть свої можливості. Варто відкласти початок поїздки на півдня, адже через кілька годин крига може розтанути сама або її приберуть комунальні служби. Якщо все ж вирішили їхати, не вмикайте музику у салоні, це заважає зосередитися на дорозі, попросіть пасажирів помовчати, поставте вентилятор обігрівача на тихі оберти.
Дуже важливо чути, чи не порушена звична залежність між оборотами двигуна та швидкістю руху машини. Відпускайте зчеплення максимально повільно, а обороти двигуна тримайте максимально низькими – це називається рушати в натяжку. Якщо колеса буксують і почати рух не виходить, спробуйте рушати з другої передачі.
Якщо у вас автоматична коробка передач, увімкніть зимовий режим трансмісії (за наявності), або в ручному режимі рушайте з другої передачі – більшість автоматичних трансмісій це дозволяє.
Швидкість руху
Максимально низька. Не треба орієнтуватися на інших – звідки ви знаєте, чи не знесе у кювет цих любителів поганяти наввипередки? Обов'язково пристебніться ременем безпеки, сигнали повороту подавайте заздалегідь, щоб інші учасники руху мали час на слизькій дорозі скорегувати свої дії.
Гальмування на кризі
Передбачайте його завчасно, краще тримати більшу дистанцію з машинами, ніж зазвичай, особливо, коли наближаєтеся до перехрестя. Прогнозуйте сигнал світлофора, на який ви під'їдете до перехрестя. Якщо дозволяє ситуація, гальмуйте двигуном, відпускаючи акселератор при включеній передачі. Зазвичай гальмування двигуном виходить більш плавним, ніж робочими гальмами.
Поворот на кризі
Якщо дорога блищить, як скло, намагайтеся проходити повороти по максимально великому радіусу. Завчасно вибудовуйте траєкторію так, щоб вже на дузі в якийсь момент не доводилося поспіхом докручувати кермо.
Поздовжні колії в шарі криги або "вкоченого" снігу, подібно до рейок, допомагають тримати машину на курсі, але виїжджати з них перед поворотом потрібно без зупинки, з ходу. Під час зупинки остерігайтеся потрапити колесами в лунки або поперечні крижані колії – щоб вибратися з них, може знадобитися стороння допомога.
Дивіться: Поради експерта для безпечного керування автомобілем взимку
Нагадаємо, в Україні затвердили нові правила розмитнення машин. Як повідомляв "Знай.ua", Польща закрила кордон з Україною. Також "Знай.ua" писав, розкрита мільярдна схема заробітку депутатів на машинах іноземної реєстрації.